Vesti iz zemlje

12.11.2013. 10:03

Blic

Autor: Nova Ekonomija

Ni ove godine nema dovoljno novca za krpljenje puteva

Ni ove zimske sezone neće biti dovoljno novca za krpljenje ionako već ruinirane putne mreže Srbije.
Sudeći prema planiranim sredstvima iz budžeta za 2014, ista situacija će se ponoviti i u sledećoj, navodi „Blic“ i podseća da će Putevi Srbije ponovo biti zaduženi za sređivanje lokalnih puteva.
Za to su međutim u sledećoj godini dobili upola manje novca nego što je za tih 6.000 kilometara transferisano lokalnim samoupravama. 
Ono što se takođe postavlja kao pitanje je ko će ionako loše puteve da održava ako se zna da je svako drugo putarsko preduzeće u blokadi ili stečaju. 
Budžetom za 2014. godinu za Puteve Srbije predviđena su sredstva od 7,7 milijardi dinara, što je za 1,5 milijardi dinara više nego u 2013. i mada izgleda da je ovo preduzeće finansijski sada bolje prošlo, računice pokazuju drugačiju sliku. 
Direktor Puteva Srbije Zoran Drobnjak za „Blic” kaže da iznos za koji su povećane subvencije ne pokrivaju nove obaveze. 
„Mi ćemo sledeće godine da se bavimo i letnjim održavanjem puteva, što su do sada činile lokalne samouprave. Opštine su za održavanje 6.000 kilometara puteva imale tri milijarde dinara, koliko sam i ja tražio, ali smo dobili upola manje za tu svrhu“, objašnjava Drobnjak. 
Da to nije dovoljno, smatra i predsednik nadzornog odbora Puteva Srbije Milan Vujanić. On uskoro očekuje analizu troškova održavanja putne mreže i na osnovu nje će znati šta može a šta ne može da se radi. 
„Ne može niko od nas da traži da održavamo putnu mrežu od 16.000 kilometara a da nam za to ne da sredstva. S onim što nam je dato možemo da se ponašamo na dva načina: ili da održavamo puteve sve dok ima para ili da održavamo samo neke puteve jer za ostale novca nema. Stvar je tu vrlo jasna. Ako nam plate, održavaćemo, ako ne, nećemo, jer nemamo s čim“, kaže Vujanić za „Blic”. 
Prema njegovim procenama, za održavanje celokupne putne mreže Putevima Srbije je potrebno između 25 i 30 milijardi dinara. 
Godišnji prihodi od putarina su oko 15 milijardi dinara, i to samo ako se od tog iznosa ne oduzme PDV. Sa subvencijom od 7,7 milijardi dinara to i dalje nije dovoljno jer nedostaje bar još četiri milijarde.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Kada teoreticari zavere shvate da ne samo da je, Trampov stric bio zaduzen da ispita ove papire, vec je jedan sef sa Teslinom dokumentacijom bio u hotelu Guverner Klinton, bice zabavnije od ovih usputnih teorija da je Tesla sa Venere.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.