Srbija

06.03.2017. 13:35

Autor: Nova Ekonomija

Niški aerodrom prati razvoj situacije na tržištu u pružanju usluga

Srbija

06.03.2017. 13:35

Oživljavanje niškog aerodroma Konstantin Veliki, koji trenutno ima devet redovnih linija, menja navike putnika, ali i saobraćajnih preduzeća.

Jer, pomenuta vazdušna luka je prva u okruženju prodala franšizu za prevoz putnika minibusima iz okolnih gradova, a razvoj situacije na tržištu pomno prati i najveći ovdašnji autobuski prevoznik Niš-ekspres, koji je – upravo s toga – drastično smanjio cenu povratne karte do Beča, za početak.

Ali, i u Železnicama Srbije dugoročno razmišljaju o uvođenju kružne linije kojim bi se aerodrom povezao sa svim delovima grada, pišu Večernje novosti. 

Podsetimo, u oktobru prošle godine su uvedeni letovi iz Niša za Bratislavu, odnosno Beč, koji je udaljen samo šezdesetak kilometara, a karta neretko košta oko deset evra, što je povoljnost o kojoj su Nišlije doskoro mogle samo da sanjaju. Zato broj putnika raste, mada ne treba zanemariti ni okolnost da sa niškog aerodroma – pored niskotarifnih – poleću i avioni nacionalnih avio-kompanija iz Švajcarske, koje imaju letove za Cirih. 

Kako se to, onda, pozitivno odrazilo i na one koji iz bilo kojeg razloga više vole da putuju autobusom? 

Konkurencija je učinila svoje, pa koliko od nedelje, povratna karta do već pominjane austrijske prestonice, koja važi šest meseci, košta 5.500 dinara, dok za vožnju u jednom smeru treba izdvojiti 3.700 dinara. Pritom, polasci su organizovani tri puta sedmično: iz Niša, Aleksinca, Ražnja i Subotice. 

„Posebno su povoljne porodične karte, za četiri i više osoba koje putuju zajedno, jer je jedna besplatna. Isto važi i za pet karata kupljenih na isto ime tokom proteklih godinu dana, jer onda šesta vožnja ništa ne košta“, objašnjava pomoćnik generalnog direktora Niš-ekspresa zadužen za saobraćajno tržište Milomir Radovanović. 

Šef niške sekcije Železnica Srbije inženjer Srbobran Kostić kaže da oni trenutno ne mogu da prate razvoj i potrebe aerodroma jer je u toku rekonstrukcija pruge, a planira se i njeno izmeštanje. Imaju, međutim, dugoročnije planove… 

„Radovima na koloseku od Niša do Sićeva se može organizovati kružna linija koja bi povezala aerodrom sa svim delovima grada. Iako je ovaj naš predlog još na čekanju kod gradskih vlasti, uvereni smo da bi svima koristilo uvođenje neke vrste šinskog prevoza po ugledu na tramvaje“, objašnjava Kostić.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.