Vlada Srbije je donela odluku o formiranju (nove) radne grupe za tehničku i finansijsku realizaciju projekta „Beograd-Južni Jadran“, odnosno deonicu Požega – Boljare (Požega – Duga Poljana i Požega – Boljare).
Deonica Požega-Boljare predstavlja deo auto-puta E-763, odnosno deo autoputa „Beograd-južni Jadran“, kojim se ostvaruje veza između Srbije i Crne Gore, odnosno Beograda i južnog Jadrana.
Zadatak radne grupe je da sarađuje sa kineskom kompanijom „China Road and Bridge Corporation“ (CRBC) u izradi projektne dokumentacije, definisanju prihvatljivih oblika finansiranja, izgradnji, održavanju i eksploataciji deonice od Požege do Boljara.
Predsednik radne grupe u buduće će biti ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, a zamenik predsednika Mihailo Mišić, državni sekretar u Ministarstvu građevinarstva. Pored predsednika i njegovog zamenika, radna grupa će imati 13 članova.
Radnu grupu za istu deonicu Vlada je prvi put osnovala početkom 2019. godine i na njenom čelu je bila Zorana Mihajlović (tadašnja ministarka građevinarstva).
Potom je 2021. godine odluka izmenjena i za predsednika postavljen Tomislav Momirović (tada novi ministar građevine).
Srbija u 2023. godini može da odobri zajam od 183,05 milijardi dinara (ili 1,55 milijardi evra) za za projekat izgradnje autoputa Beograd – Južni Jadran (E-763,), odnosno deonicu Požega – Boljare, piše u Zakonu o budžetu za 2023. godinu.
Prema podacima koji su na sajtu MGSI objavljeni 2020. godine, preliminarna vrednost investicije je oko 1,83 milijardi evra.
Deonica ide trasom Požega – Arilje – Ivanjica – Boljare u dužini oko 106 kilometara.
U delu Požega – Duga Poljana radovi su počeli u martu 2022. godine, odnosno tada je postavljen kamen temeljac, dok je komercijalni ugovor o pripremi tehničke dokumentacije i izvođenju radova od Požege do Duge Poljane, u dužini oko 75 kilometara potpisan 2021. godine sa kompanijom China road and bridge corporation (CBRC).
Deonicu Surčin-Obrenovac gradila je kineska firma „China Communications Construction Company (CCCC)“.
Na delu Obrenovac-Ub glavni izvođač radova je bila firma „Šandog Hi-speed Group“.
Glavni izvođač radova na deonicu Ljig-Preljina bila je azerbejdžanska firma Azvirt, a na deonici Lajkovac – Ljig kineska firma „Shandong Hi-speed Group“.
Deonicu Ub-Lajkovac radile su domaće firme „Putevi Užice“ i GP „Planum“, ali je, kako je pisao Insajder 2019. godine, kontrolom utvrđeno da tokom izgradnje nije korišćen adekvatan materijal, da su napravljeni propusti i u radu i u nadzoru.
Crnogorski krak auto-puta koji će ići od Jadranske obale do Beograda je auto-put Bar-Boljare.
Prva deonica na crnogorskom kraku, od Smokovca do Mateševa otvorena je u julu 2022. godine, a gradila ju je kineska kompanija CRBC.
Kineski kredit, kojim se finansirala izgradnja te saobraćajnice, Crna Gora u jednom trenutku nije mogla sama da finansira, zbog visokih kamatnih stopa.
Nedavno je direktor „Monteputa“ Milan Ljiljanić rekao da je izrada elaborata eksproprijacije za deonicu Mateševo- Andrijevica u završnoj fazi, a tokom naredne godine planira se pokretanje postupka eksproprijacije zemljišta i završetak projektne dokumentacije i raspisivanje tendera za izvođenje radova, prenela je Nova ekonomija.
U pismu CRBC-a se, između ostalog, pominju naredne dve deonice auto-puta Bar-Boljare (Mateševo-Andrijevica i Andrijevica-Boljare).
Kompanija CRBC je, kako je saopštila crnogorska Vlada, u pismu navela da je sprovela detaljne elaborate, pripremila komercijalnu studiju, okvirne uslove, nacrt opštih uslova, kao i tehnički predlog za naredne dve deonice autoputa.
Preporuka kineske kompanije je da se deonice Mateševo-Andrijevica i Andrijevica-Boljare realizuju putem modela privatno-javnog partnerstva.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Gorivo koje isporučuje Naftna industrija Srbije (NIS) skuplje je od uvoznog oko četiri- pet dinara po litru, rekli su danas vlasnici benzinskih pumpi.Prema rečima vlasnika "Knez petrola" Srđana Kneževića...
Izgradnja Moravskog koridora nije ugovorena na osnovu Zakona o javnim nabavkama, već "posebnog zakona", usvojenog upravo zbog tog projekta, što je omogućilo da radovi budu plaćeni znatno više nego što je bil...
Vanpretresno veće Višeg suda u Novom Sadu obustavilo je danas krivični postupak protiv Jelene Tanasković, Gorana Vesića, Anite Dimoski, Milana Spremića, Marine Gavrilović i Dejana Todorovića u slučaju „Nadst...
Srpske vlasti nevoljno ili uopšte ne najavljuju poskupljenja komunalija, umesto toga te vesti obično saznamo od Međunardonog monetarnog fonda (MMF) prilikom objavljivanja njihovih izveštaja šta će nas sačeka...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.