Opština Novi Beograd je na nabavku poklon vaučera i novogodišnjih paketića za decu potrošila više od 208 miliona dinara (blizu 1,8 miliona evra), vidi se iz dokumentacije o sprovedenim javnim nabavkama.
Ovih dana ispred zgrade novobeogradske opštine tokom celog dana je dugačak red građana od kojih pojedini čekaju i po tri sata.
Razlog je prijava za novogodišnje paketiće koje Novi Beograd svake godine dodeljuje deci sa ove opštine.
Međutim, ove godine, osim paketića, sva deca do 15 godina imaju pravo i na NBG bonus vaučer u vrednosti od 6.000 dinara.
„Sa ovim vaučerom možete kupiti veliki asortiman garderobe, sportske opreme i sportkih rekvizita“, piše u pozivu Novobeograđanima koji je objavljen na sajtu opštine.
Plakati iste sadržine izlepljeni su i u velikom broju ulaza stambenih zgrada najmnogoljudnije beogradske opštine.
Prvi put za decu i vaučeri za kupovinu sportske opreme
Kada su u pitanju novogišnji pokloni, Novi Beograd je najviše novca odvojio za nabavku vaučera, čak 176,4 miliona dinara (1,5 miliona evra).
Opština je ugovor o nabavci vaučera sklopila sa firmom Sport Vision iz Beograda koja se bavi prodajom sportske opreme. Posao je dodeljen u pregovaračkom postupku bez objavljivanja javnog poziva, što znači da su ponude mogle da pošalju samo odabrane firme.
Novobeogradska uprava je pozvala firme Đak, Planeta Sport, Intersport i Sport Vision. Prema podacima iz dokumentacije, jedino je Sport Vision i dostavio svoju ponudu.
Razlog za raspisivanje pregovaračkog postupka, koji je najnetransparentniji oblik tendera, je taj što je opštinska uprava u toku septembra i oktobra sprovela otvorenu javnu nabavku, ali u tom postupku nije stigla nijedna ponuda.
Novi Beograd je tada objavio da želi da nabavi 30.000 poklon kartica za kupovinu sportske odeće, obuće i opreme.
Pojedinačna vrednost svakog vaučera je 5.000 dinara bez PDV-a, odnosno 6.000 dinara sa obračunatim porezom.
Uslov je bio da ponuđač u svom asortimanu raspolaže sa najmanje 50 brendova, da na teritoriji Beograda ima minimum 25 maloprodajnih objekata i da ima najmanje 20.000 različitih artikala.
Kako se vidi iz odluke o dodeli ugovora koja je doneta 8. novembra, nakon sprovedenog pregovaračkog postupka, Sport Vision ima 26.452 artikala u svojoj ponudi, 26 maloprodajnih objekata u glavnom gradu i zasupnik je 108 robnih marki.
U paketićima slatkiši, igračke i češalica
Novodišnji paketići za decu koje će opština Novi Beograd dodeljivati u Hali sportova „Ranko Žeravica“ sadržaće slatkiše i igračke. Nabavljeno je 22.000 paketića.
Novi Beograd će slatkiše kupuje od firme RDT Swisslion Takovo, a igračke od kompanije Juprom.
Slatkiše će platiti 21,3 milliona dinara (181 hiljade evra), a igračke 29,5 miliona dinara (250 hiljada evra).
Opština je odredila takvu specifikaciju za nabavku slatkiša da je gotovo u poptunosti odredila koji konkretni slatkiši će biti kupljeni.
Na primer, jedan od slatkiša koji je tražen je „Filbi sa Eurokremom 125g ili odgovarajući“.
Opis je da mora da bude u pitanju „biskvit – čajno pecivo punjeno kakao kremom“ sa sastojcima „kako krem 20 odsto, pšenično brašno, lešnik tri odsto, boja u prahu – E150d“ i drugi tačno navedeni sastojci.
Juprom će osim igračaka kao što su plišana igračka u obliku delfina, lopte ili puzle, dostaviti i kačket, prizeka, ali i češalicu.
Novi Beograd će tako kupiti 22.000 drvenih češalica sa štampanim logoom u jednoj boji od bambusa.
„Dužina češalice 47-48 cm, na jednoj strani češalice se nalaze dva točkića za masažu, a na drugoj strani je viljuška/češaljka“, piše u sepcifikaciji tendera.