Srbija

08.03.2023. 17:03

Nova ekonomija

Autor: Nova ekonomija

Obeležen Dan internet domena Srbije

Foto: Mia Kostić

Obeležavanje DIDS 2023. godine

Srbija

08.03.2023. 17:03

Ovogodišnji Dan internet domena Srbije, DIDS 2023, održan je pod sloganom „Razmišljaj digitalno“, uoči 10. marta, kada će Registar nacionalnog Internet domena Srbije (RNIDS) obeležiti 15. godišnjicu početka registracije .rs domena.

Uvodno predavanje Dejva Birsa navelo je auditorijum da dobro promisli o tome kako se zapravo podstiču kupci da budu odani brendu. Prema njemu, kupci ne cene naročito ono do čega dolaze lako i bez posebnog truda. Trud uložen u dostizanje određenog cilja Birs naziva trenjem, smatrajući trenje snažnim generatorom vrednosti brenda.

Panel „Porodične kompanije i naredni nivo“ dotakao se teme smene generacija u porodičnim firmama u Srbiji, kao i dinamike međuljudskih odnosa u kompanijama u kojima su menadžeri i zaposleni ujedno i članovi porodice.

Kako se dodaje, tu je bilo reči kako su osnivači mahom osnivali firme radi rešavanja egzistencijalnih pitanja.

Sa druge strane njihovi naslednici se susreću sa totalno drugačijim nizom problema i izazova od kojih mnogi imaju direktne veze sa digitalizacijom i funkcionisanjem firme u okolnostima intenzivne upotrebe visokih tehnologija.

Obeležava se 15. po redu Dan nacionalnog internet domena Srbije

Harmonija i davanje prioriteta porodici obezbeđuju uslove za kreiranje kontinuiteta i bezbolne generacijske tranzicije.

Serija od tri sjajna predavanja koja je usledila držala je sve vreme punu pažnju publike.

DIDS 2023 otvorili su državni sekretar u Ministarstvu informisanja i telekomunikacija Milan Dobrijević i direktor Fondacije Registar nacionalnog internet domena Srbije (RNIDS) Dejan Đukić.

Rebrendiranje sajta Domen.rs, priča o brendiranju tradicije, odnosno rakije kao nacionanog brenda i kako dostići dobro višejezičko korisničko iskustvo bile su vrlo različite, a opet životne teme koje su pokazale da u Srbiji postoji ogroman prostor za inovacije koji zauzimaju mladi i preduzimljivi ljudi spremni za svaki zamisliv globalni izazov.

Panelu „Digitalna poslovna rešenja iz Srbije2 prethodilo je predstavljanje rezultata istraživanja o upotrebi digitalnih tehnologija za potrebe domaćeg biznisa.

Dave Bris, jedan od predavačaFoto: Mia Kostić

Ono je kako se dodaje, obavljeno na uzorku od 650 firmi, a istraživanje je pokazalo da polovina njih obavlja e-mail komunikaciju sa sopstvenog internet domena, od kojih su dve trećine .rs domeni.

Sajt koristi čak 82 odsto anketiranih, od kojih je 68 odsto na srpskom domenskom prostoru. Međutim, onlajn prodaju preko sajta ima svega oko 36 odsto firmi, dok su omiljene društvene mreže za prodajne aktivnosti i dalje Facebook i Instagram, uz uočen rast LinkedIna i TikToka.

Predavanje održao Fredrik Haren, a tema je bila – kreativnost.

Prema Harenu, bitno je ukazati i boriti se protiv dve zablude: da je kreativnost retka pojava i da je ona uniformna.

Naime, kreativnost ima hiljade lica i umnogome zavisi od lokalnih kulturoloških obrazaca, a na biznisima je da identifikuju i podrže one obrasce koji će biti uspešni na ciljnom tržištu.

Kako se naglašava, nameće se i zaključak da je Viber nedovoljno iskorišćen u poslovne svrhe, s obzirom da sa 90 odsto udela u Srbiji apsolutno dominira sferom servisa za instant razmenu poruka.

DIDS 2023 obeležile su teme digitalne transformacije, konačnog prihvatanja internet i drugih tehnologija u poslovne svrhe, kao i izazovi brendiranja u novonastalim okolnostima.

Pozitivni utisci u vezi sa sposobnostima domaće privrede da se prilagodi i uspe na globalnom tržištu predstavljaju odličan povod da se za godinu dana svi ponovo okupimo na Konferencijji DIDS 2024.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.