Ovogodišnji Dan internet domena Srbije, DIDS 2023, održan je pod sloganom „Razmišljaj digitalno“, uoči 10. marta, kada će Registar nacionalnog Internet domena Srbije (RNIDS) obeležiti 15. godišnjicu početka registracije .rs domena.
Uvodno predavanje Dejva Birsa navelo je auditorijum da dobro promisli o tome kako se zapravo podstiču kupci da budu odani brendu. Prema njemu, kupci ne cene naročito ono do čega dolaze lako i bez posebnog truda. Trud uložen u dostizanje određenog cilja Birs naziva trenjem, smatrajući trenje snažnim generatorom vrednosti brenda.
Panel „Porodične kompanije i naredni nivo“ dotakao se teme smene generacija u porodičnim firmama u Srbiji, kao i dinamike međuljudskih odnosa u kompanijama u kojima su menadžeri i zaposleni ujedno i članovi porodice.
Kako se dodaje, tu je bilo reči kako su osnivači mahom osnivali firme radi rešavanja egzistencijalnih pitanja.
Sa druge strane njihovi naslednici se susreću sa totalno drugačijim nizom problema i izazova od kojih mnogi imaju direktne veze sa digitalizacijom i funkcionisanjem firme u okolnostima intenzivne upotrebe visokih tehnologija.
Harmonija i davanje prioriteta porodici obezbeđuju uslove za kreiranje kontinuiteta i bezbolne generacijske tranzicije.
Serija od tri sjajna predavanja koja je usledila držala je sve vreme punu pažnju publike.
DIDS 2023 otvorili su državni sekretar u Ministarstvu informisanja i telekomunikacija Milan Dobrijević i direktor Fondacije Registar nacionalnog internet domena Srbije (RNIDS) Dejan Đukić.
Rebrendiranje sajta Domen.rs, priča o brendiranju tradicije, odnosno rakije kao nacionanog brenda i kako dostići dobro višejezičko korisničko iskustvo bile su vrlo različite, a opet životne teme koje su pokazale da u Srbiji postoji ogroman prostor za inovacije koji zauzimaju mladi i preduzimljivi ljudi spremni za svaki zamisliv globalni izazov.
Panelu „Digitalna poslovna rešenja iz Srbije2 prethodilo je predstavljanje rezultata istraživanja o upotrebi digitalnih tehnologija za potrebe domaćeg biznisa.
Dave Bris, jedan od predavačaFoto: Mia Kostić
Ono je kako se dodaje, obavljeno na uzorku od 650 firmi, a istraživanje je pokazalo da polovina njih obavlja e-mail komunikaciju sa sopstvenog internet domena, od kojih su dve trećine .rs domeni.
Sajt koristi čak 82 odsto anketiranih, od kojih je 68 odsto na srpskom domenskom prostoru. Međutim, onlajn prodaju preko sajta ima svega oko 36 odsto firmi, dok su omiljene društvene mreže za prodajne aktivnosti i dalje Facebook i Instagram, uz uočen rast LinkedIna i TikToka.
Predavanje održao Fredrik Haren, a tema je bila – kreativnost.
Prema Harenu, bitno je ukazati i boriti se protiv dve zablude: da je kreativnost retka pojava i da je ona uniformna.
Naime, kreativnost ima hiljade lica i umnogome zavisi od lokalnih kulturoloških obrazaca, a na biznisima je da identifikuju i podrže one obrasce koji će biti uspešni na ciljnom tržištu.
Kako se naglašava, nameće se i zaključak da je Viber nedovoljno iskorišćen u poslovne svrhe, s obzirom da sa 90 odsto udela u Srbiji apsolutno dominira sferom servisa za instant razmenu poruka.
DIDS 2023 obeležile su teme digitalne transformacije, konačnog prihvatanja internet i drugih tehnologija u poslovne svrhe, kao i izazovi brendiranja u novonastalim okolnostima.
Pozitivni utisci u vezi sa sposobnostima domaće privrede da se prilagodi i uspe na globalnom tržištu predstavljaju odličan povod da se za godinu dana svi ponovo okupimo na Konferencijji DIDS 2024.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
JKP Beogradski metro i voz obustavilo je javnu nabavku softvera za planiranje, sprovođenje i praćenje javnih nabavki, koju je raspisalo krajem septembra, jer je prestala potreba za ovim softverom, objavljeno...
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...
Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...
Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.