Učenici teško uspevaju da održe redovnost u učenju, naročito u nedeljama kada nastavu prate od kuće, zbog čega u nižim razredima ostvaruju slabije rezultate nego prethodnih godina, piše današnji Blic.
„Ovaj utisak prisutan je od početka školske godine, a intenziviran je s prvim proverama tekućih znanja kod učenika. Kod mene su ocene slabije, ostale kolege imaju podeljenja iskustva, ali ne može da se tvrdi da su im ocene bolje“, primećuje profesorka srpskog jezika i književnosti u Zemunskoj gimnaziji Sanja Štrbac.
Ona ocenjuje da čas od pola sata nije dovoljan da se na kreativniji i sadržajniji način pristupi nastavi, kao i da se učenicima ne daje dovoljno vremena da se usmere na temu.
Profesorka Štrbac navodi i da promenjene okolnosti zahtevaju izostavljanje važnog dela nastavnog procesa, odnosno motivacije za rad na času.
Sa poteškoćama u održavanju redovnosti učenja u nedeljama onlajn nastave suočavaju se i učenici Druge ekonomske škole u Beogradu, kažu pomoćnica direktora Cveta Mitrović i predsednica Stručnog veća ekonomista Jasmina Božić.
Nastavnici u toj školi koriste razne onlajn alate i snimljene časove postavljene na RTS Planeti, što „ipak ne može da se poredi sa učinkom neposredne nastave u školi“.
Mitrović i Božić dodaju da kod učenika Druge ekonomske škole nema značajnijih odstupanja u ocenama, osim prvog razreda koji se trenutno kotira nešto lošije.
„Razlog je u tome što su u pitanju novi, stručni predmeti i dve od četiri nedelje u mesecu neposredne nastave nisu dovoljni kako bi na kvalitetan način usvojili nastavne sadržaje“, ističu Mitrović i Božić.
Kao preduslov da deca bolje prate nastavu i uče, nastavnici ističu da mora postojati saradnja sa roditeljima.