
Kula Beograd još nema upotrebnu dozvolu
Kula Beograd, koja je otvorena na jesen prošle godine, još nema upotrebnu dozvolu, pokazuju podaci u Centralnoj evidenciji objedinjene procedure (CEOP), piše danas Forbs Srbija.U tom registru još nema ni...
Vozači kamiona, autobusa i kombija sa prikolicom od 1. januara 2026. godine očekuje novi namet ukoliko voze regionalnim (moto) putevima Srbije.
Reč je o prvoj M katerogiji, takozvanim moto putevima. Tu je i prva B kategorija. Putarina na ovim deonicama će se naplaćivati samo četvrtoj kategoriji vozila. To su motorna vozila sa četiri i više osovina, teža od 3,5 tone. Jednostavnije rečeno – kamioni, kao i autrobusi i kombiji sa prikolicom.
Ova vozila trenutno korišćenje auto-puta plaćaju 32,56 dinara po kilometru. Svaki pređeni kilometar moto puta koštaće ih 29,3 dinara, a regionalnog 26 dinara.
Ovaj zakon će se primenjivati od prvog dana sledeće godine. Prvo usklađivanje dinarskih iznosa naknada planira se u 2026. godini. I to u poslednjem kvartalu, jer će se uvećati za procenat inflacije od 1. januara do 30. septembra sledeće godine.
Prevoznici odavno očekuju putarinu i na magistralama. Dodatnom nametu se niko ne raduje, ali niko ne spori da održavanje košta.
„Nova pravila će finansijski uticati na poslovanje. Neko ne mora da koristi auto-puteve, ali neko i ne može. Primoran je da ide regionalnim putevima. Ovo će im povećati troškove. Ako postoji normalna alternativa, ne treba dozvoliti da teretni saobraćaj ide putevima kojima ugrožava druge učesnike. Sa te strane moramo da budemo objektivni. Moramo, međutim, da kažemo i da je situacija u svakom vidu transporta dosta loša i da će se trošak osetiti“, kaže Aleksandar Spasić, generalni sekretar Poslovnog udruženja Međunarodni transport.
U Srbiji od danas nove cene putarina, prosečno veće za oko 4,3 odsto po pređenom kilometru
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Kula Beograd, koja je otvorena na jesen prošle godine, još nema upotrebnu dozvolu, pokazuju podaci u Centralnoj evidenciji objedinjene procedure (CEOP), piše danas Forbs Srbija.U tom registru još nema ni...

Vlada Srbije usvojila je predlog budžeta za 2026. godinu, kojim je planiran deficit od tri odsto, s prihodima od 2.414 milijardi i rashodima od 2.751 milijardu dinara. Među rashodima su i kapitalne investici...

U narednih nedelju dana litar evrodizela koštaće 198 dinara, dok će cena benzina biti 182 dinara, saznaje RTS.Cena goriva, i evrodizela i benzina, viša je za dva dinara po litru u odnosu na prethodnu ned...

Kompanija Energotehnika Južna Bačka dobila je posao rekonstrukcije i modernizacije Vlasinskih hidroelektrana, vredan 109,7 miliona evra. Ovaj posao zaključuje se nedugo nakon što je Dragoljub Zbiljić, biznis...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE
Ovo stvarno nema smisla ,, putarine skacu kao i gorivo ,, dali neko pita za prevoznike dali mogu nesto da zarade ,,,
Koliko placas mađarsku sloveniju austriju
Dogorlo do noktiju bagro sns-ovska
Kriv sns koliko plaćate u evropi putarinu vuzi te kola od 100hilhadaveura
Ћ је исправна одлука и цене би морале бити веће него на аутопуту јер ако су мање они ћа опет возити тим магистралним путевима јер је јефтиније! Морају се сва теретна возила „приморати“ да се склоне из насељених места и магистралних и других путева ниже категорије.
Ovo ako uvedu svi na ulice.
Poskupeli vam lekovi!!
E svaka čast dobro da se neko setio i to da uradi, al nećete još dugo samo namećite narodu nove namete samo to i znate!!!!!
To što sa kamionima i autobusima jurcate po Ibarskoj, trubite automobilima koji idu propisanom brzinom 80km/h, a pola ibarske su naselja gde je 50km/h. Pre tri dana me prestigao šleper i ja krenem za njim da vidim, išao je 95-105km/h, pri toj brzini njemu trebaju stotine metara da se zaustavi. Svako treće vozilo na Ibarskoj je kamion, ili autobus. Nećete da plaćate autoput, nego ugrožavate sve vozače na užim regionalnim putevima sa po jednom trakom za svaki smer. Ja nisam ni za kakve namete, ali koji drugi način postoji da veći deo vas ode na autoput gde manje smeta i ugrožava saobraćaj? Da krivac je država, ali zato što joj je bilo skupo da gradi i održava železničku mrežu gde bi trebalo da ode većina transporta robe (a ne „brze pruge“), bilo je lakše da vi kupujete kamione i onda zakrčite puteve i povećate opasnost u saobraćaju. Što se tiče „kako ćemo sada“, ne pričajte svašta, ne znam ni jednog prevoznika koji loše živi.
Treba naplacivati pogotovu oni sto vuku kamen i uvek u pretovaru,unistise sve puteve
Vreme je za govnavu motku. Šta čekate prevoznici svi na magistralu , pa malo da se štrajkuje. Čekate da za vas neko drugi to uradi .
Putarinu ce ugraditi u cenu tereta i robe i na kraju opet mi gradjani placamo i ispastamo , usput sve sto je Vucic izgradio se raspada ! neupotrebljivo ! brza pruga se raspada , tuneli , mostovi , autoputevi sve se raspada !
Izbegavaju auto puteve.Neko ih mora dovesti u red.Twretnjaci uništavaju puteve.
Mozda i nije loše, jer ipak kamioni i autobusi najviše unište put.
Putarine treba da se rese po principu vinjeta kao u Rumuniji,Bugarskoj i da se usklade cene jer turci vec sele kamione na tu stranu.Jeste dalje ali jeftinije i samo jedna granica.Dok Makedonija, BiH CG i Srbija betoniraju granice umesto da ih potpuno otvore za kamione i usaglase transportne propise…
I treba , voze kamione kao da su na pistu , gde je ogranicenje 50 voze 80 i vise , hvala bogu da se setio i to neko
Vinjete su jedino pravilno rešenje.
Шта онда плаћамо приликом регистрације,рекет?
Sve se usklađuje sa zapadom što odgovara vlasti, a narodu se samo otima. Nemačka nikome nenaplaćuje putarine, kroz Austriju 10 dana košta 10 eura, Mađarska mesec dana 26 eura. Sramota koliko kod nas košta i šta se sve naplaćuje!!!