Primena Pravilnika o načinu i postupku registrovanja za pristup sistemu elektronskih faktura, počinje danas (1. februara), umesto 1. januara ove godine, podeseća u njuzleteru kompanija Confida.rs.
Obaveza izdavanja elektronske fakture preko Sistema elektronskih faktura (SEF) postoji u transakcijama između javnog i privatnog sektora (korisnicima SEF – bez obzira da li je dobrovoljni ili obavezni korisnik).
Pod transakcijom se, u smislu Zakona, smatra transakcija sa naknadom, odnosno transakcija bez naknade, koja se odnosi na isporuku dobara ili pružanje usluga, uključujući i avansno plaćanje, navodi se na sajtu paragraf.rs.
Zahtevi za plaćanje koji se ne odnose na promet dobara i usluga, kao što je zahtev za refundaciju troškova, ne podležu obavezi evidentiranja preko Sistema e-faktura.
Kada jedan korisnik Sistema elektronskih faktura izdaje račun licu koje nije korisnik SEF (jer nije iz javnog sektora niti privatnog sektora, a nije ni dobrovoljni korisnik), ne postoji obaveza izdavanja elektronske fakture preko SEF, ukazuju stručnjaci.
Kada počinje primena za javni i privatni sektor?
Izdavanje elektronske fakture preduzeću javnog sektora, prema Zakona o elektronskom fakturisanju (budžetlijama i javnim preduzećima) počinje 1. maja ove godine, navodi se na sajtu paragraf.rs.
Prijem i čuvanje elektronskih faktura (izdatih od strane javnog i privatnog sektora) počinje 1. jula 2022.
ELEKTRONSKO FAKTURISANJE ZNAČI BRŽE PLAĆANJE I BOLJU NAPLATU PDV-A
KO JE U OBAVEZI DA IZDAJE ELEKTRONSKE FAKTURE