Javno preduzeće „Putevi Srbije“ putem tendera traži firmu koja će da postavi sistem za naplatu putarine na Moravskom koridoru (prva faza). Putevi Srbije su procenili da će izvođenje tog posla koštati 391,6 miliona dinara (oko 3,3 miliona evra), vidi se iz oglasa o javnoj nabavci.
Posao bi obuhvatao ugradnju opreme i puštanje u rad sistema za naplatu putarine na naplatnim stanicama Ćićevac, Кruševac Istok i Кruševac Zapad.
„Nastavkom izgradnje autoputa E761 na deonici Pojate-Preljina prva naplatna stanica je Ćićevac, zatim slede Кruševac Istok i Кruševac Zapad. S obzirom da je planiran naplatni sistem ‘zatvorenog’ tipa, ove tri naplatne stanica se moraju uklopiti u taj sistem, kao bočne naplatne stanice“, piše u tehničkoj specifikacji.
Oprema sistema za naplatu putarine koja se ugrađuje na saobraćajne trake i u upravnoj zgradi mora biti istovetna ili kompatibilna sa opremom koja je ugrađena na ostalim naplatnim stanicama na deonici Beograd – Niš, navode Putevi Srbije.
Osim sistema za naplatu putarine predmet nabavke su i prateći sistemi: podsistem video nadzora procesa naplate putarine i alarmni podsistem za obezbeđenje radnika i imovine.
Rok za dostavljanje ponuda je 31. januar, a od ponuđača se zahteva da ima „dovoljno iskustva“ u pogledu ranije izvršenih ugovora.
Kako bi se dokazalo to traženo iskustvo potrebne su potvrde drugih naručilaca da je (u periodu od januara 2021. do januar 2023) ponuđač realizovao ugovore u ukupnoj vrednosti od najmanje 780 miliona dinara bez PDV-a, a koji se odnose na izvođenje radova na implementaciji i isporuci sistema za naplatu putarine na naplatnim stanicama na autoputu.
Trajanje ugovora je tri meseca, vidi se u javnom pozivu.
Dodeljen ugovor od 1,5 milijardi za održavanje sistema naplate putarine
Putarina i na putevima nižeg reda, tender za projektanta
Početkom godine Putevi Srbije su oglasili i tender u kojem traže projektanta sistema za naplatu putarine na putevima nižeg reda za teška teretna vozila sa 4 i više osovina.
Vrednost tog posla procenjena je na 60 miliona dinara.
Učešće komercijana vozila (vozila 4. kategorije) u ukupnom broju saobraćajnih nezgoda na putevima prvog reda iznosi oko jedne trećine svih nezgoda koje se dese na tim putevima, objašnjava se u projektnom zadatku.
Iz Puteva Srbije smatraju da bi se uvođenjem naplate putarine za vozila 4. kategorije na putevima prvog reda povećala bezbednost korišćenja tih puteva, kao i da bi se 60-70 odsto vozila preusmerilo sa puteva prvog B reda na autoputeve.
Naplata putarine na putevima prvog reda postoji u Evropi već skoro 20 godina, a postoji i u zemljama u neposrednom okruženju, u Mađarskoj i Bugarskoj, navodi se u opisu posla.
Naplata putarine na putevima koji nisu autoputevi najraširenija je u Nemačkoj, gde se primenjuje na skoro 50.000 kilometara, od čega je tek nešto više od 13.000 kilometara autoputeva.
Naplata putarine na putevima prvog reda primenjuje se na komercijalna vozila i svuda su obuhvaćena vozila nosivosti preko 12 tona, a u nekim zemljama i komercijalna vozila manje nosivosti.