Vesti iz zemlje

02.12.2022. 16:20

Nova ekonomija

Autor: Nevena Petaković

Suspendovan tender za održavanje sistema naplate putarine

Foto: Pixabay

Javna nabavka redovnog održavanja sistema za naplatu putarine suspendovan je zbog podnetog zahteva za zaštitu prava, vidi se iz obaveštenja objavljenog na Portalu javnih nabavki.

U obaveštenju nije navedeno koja je firma podnela zahtev i na šta se konkretno žalila.

Održavanje sistema za naplatu putarine u Srbiji u naredne tri godine koštaće 1,5 milijardi dinara (oko 13 miliona evra), toliko su Putevi Srbije procenili vrednost te usluge prilikom nedavno objavljene javne nabavke.

Putevi Srbije raspisali su nedavno tender za održavanje opreme i softvera na naplatnim stanicama koje se nalaze na deonicama autoputeva: Beograd – Niš – Preševo, Niš – Dimitrovgrad, Šimanovci – Šid, Stara Pazova – Subotica, Obrenovac – Preljina – Požega i Pojate – Preljina (Moravski koridor).

Javne nabavke predstavljaju kupovinu dobara ili usluga za organe javne uprave, lokalne samouprave ili preduzeća sa većinski javnim kapitalom.

Zahtev za zaštitu prava može da podnese privredni subjekt, kandidat, odnosno ponuđač, koji je imao ili ima interes za dodelu određenog ugovora (okvirnog sporazuma) i smatra da je oštećen postupanjem naručioca (u ovom slučaju to su Putevi Srbije), koje je protivno Zakonu o javnim nabavkama.

Održavanje sistema za naplatu putarine koštaće 13 miliona evra

Od firme koja želi da radi ovaj posao Putevi su, između ostalog, tražili potvrdu da je u periodu od oktobra 2019. godine do oktobra 2022. godine, realizovala ugovore u ukupnoj vrednosti od najmanje dve milijarde dinara sa PDV-om, a koji se odnose na održavanje sistema za naplatu putarine.

Održavanje sistema za naplatu putarine do sada su radili Intitut „Mihajlo Pupin“ i Institut Mihajlo Pupin – Automatika“.

Ugovor sa njima je zaključen 2019, na period tri godine i na ukupnu cenu radnih sati stručnih radnika od 10.007,5 dinara, bez PDV-a.

U ugovoru je pisalo i da ukupna vrednost izvršenih usluga ne može biti viša od 250 miliona dinara na godišnjem nivou.

Tadašnjom specifikacijom nije bio obuhvaćeno 10 naplatnih stanica u okviru Moravskog koridora (Pojate-Preljina).

 

Javne nabavke i međudržavni sporazumi: Kako se troši novac građana Srbije?

 

 

 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.