Srbija

14.03.2017. 09:26

RTS

Autor: Nova Ekonomija

Oko šezdeset licenciranih trgovaca konkurencija EPS-u

Srbija

14.03.2017. 09:26

Srpsko tržište struje i gasa potpuno je otvoreno, ali su EPS i Srbijagas i dalje dominantni snabdevači. 

Od prošlog meseca Agencija za energetiku olakšala je i proceduru njihove promene. 

Problem čine oni koji su na rezervnom snabdevanju kod EPS-a duže od zakonom propisanih 60 dana, što im uvećava račune. 

Trenutno postoji 850 takvih potrošača, odnosno više od pet i po hiljada mernih mesta.

Gasom, pored Srbijagasa, u našoj zemlji trguju još 33 snabdevača. 

Za struju EPS-u raste konkurencija – ima šezdesetak licenciranih trgovaca.

„Mi smo bili u obavezi, dobili smo informaciju da odredimo sa kim ćemo sklopiti ugovor. Tako da mi već nekoliko godina kupujemo električnu energiju na slobodnom tržištu“, kaže Dragan Aleksić, privrednik iz Vranja.

Međutim, neki vlasnici malih radnji, pekara, kozmetičkih salona, koji godišnje troše više od 30 hiljada kilovat-sati struje, zanemarili su ta obaveštenja i premašili te kvote, pa se na rezernom, skupljem snabdevanju zadržavaju duže nego što je dozvoljeno zakonom. 

„Gotovo 85 posto korisnika budžetskih sredstava je na rezervnom snabdevanju, najviše nesprovođenjem procedura ili neblagovremenim javnim nabavkama. Mi nemamo nikakav interes da oni budu na rezervnom snabdevanju i naš je interes da se oni vrate na komercijalno snabdevanje“, kaže izvršni direktor za snabdevanje električnom energijom u EPS-u Goran Knežević.

Agencija za energetiku je pojednostavila pravila za promenu snabdevača u tri segmenta.

Obrazac zahteva sada je jednostavniji, smanjen je broj podataka o potrošaču. Ranije je traženo da između dana podnošenja zahteva i odobrenja prelaska kod novog snabdevača prođe najmanje 21 dan, a najviše 30 dana. Sada se to može sprovesti i brže. Kupac može dati potencijalnom snabdevaču saglasnost da proveri sve o njegovoj potrošnji struje i gasa, što ranije nije bilo moguće.

Promena snabdevača je besplatna, nema novih ulaganja i treba smo potpisati novi ugovor.

Međutim, postojeći snabdevač može i da ne da saglasnost kupcu da ode kod drugog, ali samo uz obrazloženje po Zakonu o energetici. Isto tako, potencijalni novi snabdevač može da ne prihvati kupca.

„Neplatiše, domaćinstva, oni koji nepredvidivo troše, oni nikome nisu atraktivni. Znači, ako ume sebe dobro da opiše, a njega će najbolje opisati operator koji ima njegove izmerene podatke, onda on može da dobije neku povoljniju ponudu“, kaže Ljiljana Hadžibabić iz Agencije za energetiku.

EPS je za četiri godine izgubio samo 4,6 odsto potrošača. Prošle godine, kod drugih snabdevača je otišlo najviše kupaca, čak 300, zbog čega je pokrenuta istraga.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.