Vesti iz zemlje

28.03.2022. 11:30

pištaljka.rs

Autor: Nova Ekonomija

Opština Medveđa gradi puteve sa firmom koja je pod istragom za pranje novca

Foto: Unsplash

Opštinske vlasti u Medveđu su 2020. godine platile 16,5 miliona dinara za izgradnju neasfaltiranih seoskih puteva, kako bi pojedini pravci „posle prve kiše“ propali i postali neupotrebljivi. U firmi „Saba Belča“, koja je bila zadužena za radove, loš kvalitet puteva pravdaju time što su ti putevi bili „putevi za jednu sezonu“.

Firma koju su vlasti Medveđe angažovale za izvođenje radova nalazi se u Preševu, a vlasnici su sin i otac koji je trenutno pod istragom za umešanost u pranje novca, javlja Pištaljka.

Opštinski organi umesto ispitivanja kako se dogodilo da milione dinara vredni putevi budu lošiji posle radova nego što su bili pre, i umesto zahteva da izvođač popravi uništeno i ispuni svoje obaveze do isteka garantnog roka „negiraju da su putevi ruinirani“ i kažu kako se radi tek o „manjim oštećenjima, za koje su krivi svi drugi osim firme koja je izvodila radove“.

O firmi „Saba Belča“ su pisali mediji 2018. godine kada je suvlasnik Sabedin Etemi uhapšen kao deo grupe koja se navodno bavila pranjem novca, a iz tužilaštva su za Pištaljku rekli da je istraga i dalje u toku, da obuhvata 2016. i 2017. godinu, kao i da se ovaj suvlasnik sumnjiči za pranje novca i poresku utaju.

Uprkos žalbama meštana da su putevi uništeni i da su radovi loše izvedeni, vlasti u Medveđi firmi iy pre[eva u septembru prošle godine dodeljuju nov posao, održavanje puteva, koji plaćaju dodatnih 16,2 miliona dinara. Radovi po ovom ugovoru još uvek nisu završeni zbog, kako se navodi, „loših vremenskih uslova“.

Član privremenog organa u opštini Medveđa i doskorašnji predsednik opštine Nebojša Arsić iz Srpske napredne stranke, za vreme čijeg mandata su sklopljeni poslovi sa ovom firmom, istakao je da nije znao da je Etemi pod istragom tužilaštva, uz napomenu da sa tom firmom sarađuju mnoge opštine u južnoj Srbiji. 

Međutim, redakcija Pištaljke navodi da su više puta zahtevali da opština objasni propala ulaganja u infrastrukturu u poslednjih godinu dana, što, prema njihovim rečima, svedoči da „Arsić ipak nije toliko neupućen“.

Naime, u aprilu prošle godine, on je tvrdio da Medveđa nema dovoljno novca, pa se zato na puteve ne nasipa adekvatan kamen, već kamen iz lokalnih pozajmišta i da takvi putevi nisu dugog veka. 

Kamen uzima besplatno sa imanja samih seljaka, ukoliko ga ima, u suprotnom je izvođač, kako objašnjavaju meštani, umesto kamenom put nasipao zemljanim materijalom pronađenim u najbližoj okolini samih radova. Ovakav nasip nema čvrstinu, što je glavni razlog zbog koga su putevi na koje su bačeni milioni sada u gorem stanju nego pre popravke.

Bez obzira na to da su seoski putevi propali svega mesec dana od popravke, opština je i naredne godine sprovela tender za izgradnju puteva, opet na isti način.

Informaciju o tome kako su radovi na seoskim putevima izvedeni Pištaljka nije mojga da sazna, budući da posle više pokušaja nije dobijen uvid u kompletnu dokumentaciju o radovima uz obrazloženje da „svi radovi po zaključenom ugovoru i naknadnom aneksu ugovora još uvek nisu završeni i nije sprovedena primopredaja radova“. 

Kada je Pištaljka je u više navrata kontaktirala kordinatorku u opštinskom odeljenju za urbanizam, Slovenku Kocić i ona je tada dostavila prvu stranu dokumenta okončane situacije, ali problem predstavlja to što je dokument overen 31. decembra 2021. godine, a ceo posao je plaćen u 2020. godini.

Za neprohodnost pojedinih „popravljenih“ puteva Kocićeva je prvo tvrdila je da je problem multinacionalna kompanija „Metalfer stil mil“, koja pravi bušotine u okviru geoloških istražnih radova na području opštine, a kasnije je ove optužbe izostavila i navela da su za oštećenja krive lokalne drvoseče koje prevoze ogrevno drvo. 

Meštani Medveđe i korisnici puta kažu da je put u kišnim uslovima neprohodan i za pešake i za automobile, da je put pre popravke bio loš, ali bolji nego sada. 

Stanovnici okolnih zaselaka objašnjavaju da je put obnavljan i 2006. godine, za znatno manje novca nego sada, i da je opstajao godinama kasnije.

Novi put je, kako tvrde meštani, propao posle prve kiše, a kada padne kiša njime može da prođe jedino traktor.

Suvlasnik firme „Saba Belča“ Sabedin Etemi odbio je razgovor sa novinarima, a njegov sin, drugi suvlasnik i direktor, Etem Etemi za Pištaljku je naveo da je firma završila sve radove koji su plaćeni i objasnio da ne zna sve detalje, jer firma ima mnogo ugovora. On je takođe objasnio da je korišćen kamen iz lokalnih pozajmišta, a takvi putevi mogu da traju jednu sezonu.

Saradnja ove firme sa opštinom Medveđa nastavljena je i novim ugovorom iz 2021. godine, a po podacima iz lokalnog trezora do sada im je plaćeno 6,85 miliona dinara za nove radove.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.