Vesti iz zemlje

02.12.2021. 12:38

Saopštenje

Autor: Nova Ekonomija

Osetan rast cena polovnih automobila, očekuju se dalja poskupljenja

Cena polovnoh automobila veća je za 16 odsto u odnosu na prethodnu godinu, a za čak 23 odsto u odnosu na period pre pandemije prema analizi prosečnih cena automobila oglašenih na sajtu Polovno automobili. Najveći izazov na tržištu ...

Foto: Pixabay

Cena polovnih automobila veća je za 16 odsto u odnosu na prethodnu godinu, a za čak 23 odsto u odnosu na period pre pandemije, ukazuje se analizi prosečnih cena automobila oglašenih na sajtu Polovni automobili. Prema mišljenu prodavaca, najveći izazov na tržištu predstavlja upravo sve veća cena i manja ponuda.

Polovni automobili

Pandemija je uticala i na tržište polovnih automobila, iako je oporavak vidan očekuje se sporije dostizanje ravnoteže ponude i potražnje.

Glavni razlog leži u otežanoj nabavci određenih komponenti (najviše mikročipova) koje su neophodne za proizvodnju novih automobila. Manja ponuda novih vozila ima značajan efekat i na ponudu polovnih, a posledično i njihove cene.

Sajt Polovni automobili sproveo je anketu među 4.456 kupaca i 302 trgovca u cilju utvrđivanja efekata pandemije na tržište polovnih automobila.

Pored toga, realizovana je i analiza prosečnih cena na sajtu, na osnovu kojih se može zaključiti o kretanjima na tržištu, kao i analiza prodaje polovnih automobila u tekućoj godini

Rast cena najizraženiji je kod novijih polovnih automobila, starih između jedne i tri godine, veći je gotovo je 21 odsto u odnosu na prethodnu godinu, a čak 30 odsto u odnosu na period pre pandemije.

Trgovci svedoče o rastu prodajnih, ali i nabavnih cena polovnih automobila u odnosu na period pre pandemije, 82 odsto navodi da su prodajne cene veće, dok čak 97 odsto navodi da je to slučaj i sa nabavnim cenama.

Povećanje cena zapažaju i kupci automobila, više od 70 odsto navodi da su cene polovnih automobila porasle od početka pandemije.

Polovina anketiranih kupaca, procenjuje da pandemija nije uticala na ponudu polovnih automobila, 34,8 odsto smatra da je ponuda znatno smanjena, a 16 odsto da je čak i veća nego pre pandemije.

S druge strane zbog manje ponude polovnih automobila, a uz aktuelnu potražnju, 73,8 odsto prodavaca očekuje dalji rast cena u narednom periodu, a isto mišljenje deli i gotovo trećina kupaca.

Oko 60 odsto prodavaca automobila, očekuje pad prodaje u odnosu na prethodnu godinu, ali i u odnosu na period pre pandemije. Ipak, nešto manje od 30 odsto njih predviđa rast.

Više od polovine ankretiranih trgovaca, tvrdi da je interesovanju za kupovinu automobila smanjeno. S druge strane polovina anketiranih kupaca navodi da nije odustalo od kupovine automobila, skoro 30 odsto njih je odložilo kupovinu, dok je nepunih deset odsto potpuno odustalo.

Kada je cenovini rang polovnih automobila u pitanju najveći broj anketiranih kupaca traga za automobilom vrednosti od 3.000 do 5.000 evra, zatim od 2.000 do 3.000 evra i najmanje je onih koji tragaju za automobilom u cenovnom rangu između 5.000 i 7.000 evra (14,7 odsto).

Najviše se kupuju polovni dizelaši, a najprodavaniji brendovi polovnih automobila su Volksvagen, Opel, Pežo, Audi i Reno. 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.