Vesti iz zemlje

26.04.2024. 11:13

Promo

Autor: Nova ekonomija

Otvoren kreativni izazov za mlade: Paraćinsko staklo – tradicija i inovacija

Kreativno staklo Srbije (Promo)

Inicijativa „Kreativno staklo Srbije“ otvorila je poziv za predlaganje projektnih/poslovnih ideja za studente, srednjoškolce i druge grupe mladih, sa ciljem povezivanja kulturnog nasleđa, kreativnog preduzetništva, industrije stakla i obrazovanja kako bi se podržala afirmacija, revitalizacija i očuvanje paraćinskog staklarstva iz perspektive kreativne ekonomije.

Poziv je otvoren do 10. maja 2024. a kreativni izazov treba da inspiriše mlade da istraže bogatu tradiciju paraćinskog staklarstva i razviju inovativne koncepte koji će je oživeti u skladu sa kreativnom ekonomijom. Ovaj projekat mladima nudi izuzetnu priliku da aktivno učestvuju u revitalizaciji paraćinskog staklarstva i da istraže nove pravce za njegov napredak, navodi se u saopštenju.

Analizom razvoja paraćinskog staklarstva dugog više od jednog veka, arhivskog materijala dostupnog na Creativeglassserbia.com i okvira za buduću revitalizaciju paraćinskog staklarstva u duhu kreativne ekonomije, mladi imaju priliku da pruže inovativna rešenja za revitalizaciju paraćinskog staklarstva, njegovu afirmaciju i prezentaciju i uspostavljanje veza između kulturnog nasleđa, kreativnog preduzetništva i industrije u sledećim oblastima:

• Promocija industrijskog nasleđa paraćinskog staklarstva kroz turističke i kulturne događaje, društvene projekte u zajednici;
• Razvoj kreativnog preduzetništva u staklu;
• Razvoj programa za mlade koji popularišu industrijsko nasleđe paraćinskog staklarstva;
• Interpretacija i afirmacija industrijskog nasleđa staklarstva kroz kreativno preduzetništvo i kreativne industrije;
• Stilizacija stakla u filmskoj industriji, advertajzingu i gastronomiji kao način afirmacije paraćinskog stakla;
• Razvoj cirkularnog kreativnog preduzetništva u staklu;
• Promocija inovativnih ideja i projekata koji povezuju staklarske zanate sa primenjenom umetnošću, kreativnom preduzetništvu, savremenim tehnologijama i materijalima;
• Zaštita i očuvanje staklarskih zanata kroz njihovu interpretaciju i primenu u savremenom stvaralaštvu i kreativnom preduzetništvu;
• Razvoj industrijskog/proizvodnog turizma u oblasti staklarstva – analiza tržišta, tržišne niše, trendovi i mogućnosti za paraćinsko staklarstvo;
• Analiza tržišta za luksuzno i ručno proizvedeno staklo, identifikacija tržišnih niša, barijere ulaska na tržište kroz promenu standarda u proizvodnji;
• Sajamska prezentacija paraćinskog stakla, ključni sajmovi za plasman luksuznog stakla i predlog strategije ulaska na međunarodno tržište;
• Savremeni oblici, strategije i taktike prodaje paraćinskog stakla;
• Industrijsko nasleđe paraćinskog staklarstva kao dimenzija brendiranja proizvoda industrije stakla;
• Korišćenje metaverse i phygital koncepta u promociji, prezentaciji i plasmanu paraćinskog stakla;
• Identifikacija konkurencije, analiza njihovih strategija i predlog moguće strategije za paraćinsko staklo (dimenzije konkurentnosti);
• Koncept ekonomske održivosti paraćinskog staklarstva i moguća finansijska strategija (diverzifikacija prihoda vs. optimizacija troškova, kombinovane strategije);
• Primena koncepta “Industrija 5.0” u ručnoj proizvodnji luksuznog stakla;
• Razvoj „mekih“ inovacija kroz umetničko i kreativno stvaralaštvo i njihov transfer u industriju stakla.
Učesnici će imati priliku da formiraju timove i izaberu izazov na koji žele da dostave svoja rešenja do 10. maja 2024. Nakon istraživanja materijala o paraćinskom staklu i prisustvovanja prezentaciji o istoriji staklarstva, timovi će biti podržani od strane mentora u procesu razvijanja kreativnih rešenja.

Finalne ideje će biti predstavljene žiriju na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Beogradu krajem maja 2024. godine. Žiri čine: prof. Žaklina Stojanović, dekanka Ekonomskog fakulteta u Beogradu i članica Saveta za saradnju privrede i nauke pri Privrednoj komori Srbije, mr Peter Čas, CEO Vaider Group, CEO Srpska fabrika stakla i CEO Steklarna Hrastnik, dr Hristina Mikić, vanredna profesorka Fakulteta za menadžment Univerziteta Metropolitan, dr Dejan Molnar, vanredni profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu, direktor FREN-a, Estela Radonjić-Živkov, zamenica direktora Republičkog zavoda za zaštitu spomenika kulture Beograd.

Prijave timova/pojedinaca koji žele da pruže nova rešenja i učestvuju u kreativnom izazovu se dostavljaju na: office@kreativnaekonomija.com

Svi učesnici će dobiti sertifikate o učešću u poslovnom izazovu, a tri najbolja tima i njihove ideje biće predstavljene na platformi Creativeglassserbia.com i u medijima, dok će članovi tima dobiti preporuke sa mogućnošću da predlozi njihovih ideja budu realizovani krajem 2026. godine kao deo programa Creative Glass LAB-a.

Inicijativu sprovode FREN Lab za kreativnu ekonomiju Institut za kreativno preduzetništvo i inovacije.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.