Domaći proizvođači zanatskih proizvoda, ručnih radova i nezavisni izdavači knjiga, stripova i muzičkih izdanja okupili su se oko platforme Zanateria, kako bi zajedno izgradili alternativu današnjoj ponudi proizvoda masovne industrijske proizvodnje, navodi se u saopštenju.
Umesto da promene način proizvodnje i pokušaju da uđu u velike distributivne lance, udruženi proizvođači su odlučili da naprave svoju „virtuelnu kraft robnu kuću” u kojoj će, u društvu onih koji dele njihove vrednosti, ponuditi svoje proizvode i komunicirati sa kupcima koji razumeju značaj postojanja i opstanka ovakve autentične proizvodne scene u Srbiji.
Nakon brojnih zemalja širom sveta gde su se slične platforme pokazale kao uspešne i neophodne na tržištu, i Srbija je konačno dobila jedno drugačije i uzbudljivije mesto za kupovinu – virtuelnu robnu kuću za jedinstevne, pažljivo kreirane proizvode koji su ekskluzivniji, kvalitetniji, ali i zdraviji od onih koje nam nudi masovna produkcija.
Sada kada su proizvođači okupljeni i proizvodi razvrstani po kategorijama, kupci imaju priliku da „jednim klikom” doprinesu pozitivnoj promeni i podrže povratak „ekonomije sa ljudskim likom”, znajući da novac koji potroše na kupovinu proizvoda odlazi čoveku koji je taj proizvod i napravio, a ne korporacijama na čijim proizvodnim trakama najčešće rade slabo plaćeni radnici, u nehumanim uslovima.
Pokretači Zanaterije Aleksandar Šćepanović, Ivan Gaćeša i Milica Stanković Šćepanović, koji su za ovu ideju nagrađeni 2018. godine na „Nacionalnom forumu za zelene ideje” ističu da je trenutno na sajtu u ponudi preko 800 proizvoda i navode da je ovo tek početak njihove borbe. Rade na tome da se do kraja godine na Zanateriji okupe svi relevantni domaći proizvođači, a da se nakon toga njihovi proizvodi ponude i inostranom tržištu.