Predsednik Samostalnog sindikata GSP-a Zoran Antić kaže da bi plata od 80.000 dinara zaustavila masovan odlazak vozača iz Srbije.
„Odlaze oni i za mnogo veće pare, ali to je neka druga priča. Negde smo zacrtali da dođemo do 80.000 dinara plate, to bi zaustavilo odlazak“, kazao je Antić za Prvu TV.
Upitan da li je tačno da plata vozača u GSP-u sada iznosi od 53.000 do 73.000 dinara, Antić kaže da je prva cifra neki prosek koji je bio do sada a ova druga cifra važi za vozače koji rade i noću i prekovremeno. „Prosek je oko 57.000 dinara“.
Antić je istakao da je veoma važno i poboljšanje uslova za rad i sredstava za rad i istakao da smo, prema njegovim saznanjima, vrlo blizu kupovine 250 do 300 novih vozila.
Generalni direktor Poslovnog udruženja „Srbijatransport“ Goran Aleksić kaže da je Srbiji potrebno bar 60.000 vozača za potrebe 5.000 firmi koje se bave transportom.
„Trenutno 28 škola upisuje 1.040 vozača, od kojih ne završe svi, to je prva stvar da se obrazovni sistem se probudi. Druga stvar je nedostatak kvalitetne zarade jer ljudi odlaze napolje, mada nije baš kako se priča. Takođe, problem je siva ekonomija, ne mogu poslodavci dovoljno da plate, u Beograd dolaze ljudi iz unutrašnjosti, ne poznaju Beograd i neiskusni su, to je veliki problem“, kaže Aleksić.
Prema njegovim rečima, selekcija je katastrofalna, ima dosta penzionera. „Ne ograničava ih zakon, sada sa 70 godina može da dobije kategoriju, napravi ugovor o delu i obavlja prevoz“. Uz to, prevoznici ne mogu da podignu plate jer nam je najskuplje gorivo, a ulazni imputi su vrlo kompleksni.
Aleksić kaže da bi trebalo da se razmotri da se snizi granica za dobijanje D kategorije, kao i period na koji se čeka da bi se steklo pravo na polaganje.