Vesti iz zemlje

21.03.2019. 22:33

Business Intelligence Balkans

Autor: Infrastruktura železnice Srbije

P&O Ports Dubai na korak do preuzimanja Luke Novi Sad

P&O Ports Dubai iz Ujedinjenih Arаpskih Emirаtа na korak je da postane novi vlasnik Luke Novi Sad nakon što je  Komisija zа sprovođenje postupkа privаtizаcije Luke Novi Sаd AD, donelа odluku kojom Ministаrstvu privrede predlаže dа odobri prijаvu jedinog ponuđаčа u postupku.

Kompanija P&O Ports iz Dubaija jedina je dala ponudu za kupovinu jedine preostale luke u državnom vlasništvu – Luke Novi Sad. To je skoro godinu dana nakon što je ova kompanija potpisala sa Vladom Srbije Memorandum o razumevanju i saradnji na projektima razvoja rečnih luka. 

Ovo je drugi tender za Luku Novi Sad. Prvi put je ponuđena na prodaju u septembru prošle godine po ceni od blizu 16 miliona evra, za 99,4 akcija preduzeća. Pošto nije bilo zainteresovanih, cena je prepolovljena. 

Prethodno je 2016. resorno Ministarstvo privrede raspisalo javni poziv za predaju pisma o zainteresovanosti. Kako su javili mediji, pisma o zainteresovanosti poslali su „Renus SE&CO KG“ iz Nemačke, „Largo SA“ iz Slovačke, spominjana „P&O Ports“ iz Dubaija i američka kompanija „Valona grup“.

Pisma zainteresovanosti stigla su i od pojedinaca i kompanija iz Srbije: „Novi trejding NS“ iz Zmajeva, „Vimeksim SRB“ iz Novog Sada, „Milšped“ iz Krnješevaca, „Konzul“ iz Novog Sada, „MK komerc“, „Granolist“ iz Novog Sada, kao i „Navihor“ iz Zuca, te Miloš Paunović iz Kovina.

U maju 2018. Predstavnici kompanije iz UAE potpisali su sa ministarskom MIhajlović sporazum o neobavezujućem odnosu sa Vladom Srbije.  

U dokumentu se navodi da su stranke odlučile da započnu preliminarne pregovore kako bi razmotrile potencijal  odnosa između njih, u odnosu na projekte za koje je arapska kompanija zainteresovana. 

Navodi se da će P&O Luka uložiti u unapređenje i razvoj sledećih rečnih luka:
Luka Novi Sad
Luka Smederevo
Luka Apatin
Luka Beograd

U dokumentu stoji i da je Luka Novi Sad luka na reci Dunav, locirana na rečnoj tački na 1 254km, na levoj rečnoj obali. Površina basena iznosi 6 hektara sa dubinom od 4 do 10m. Dužina funkcionalne obale je 800m, sa maksimalnim prijemom do 5 plovila. Kapaciteti skladišta se sastoje od 44 000m2 zatvorenog skladišta, i 100 000m2 otvorenog skladišta.

Luka Smederevo
Luka na reci Dunav, nalazi se na dva mesta na Dunavu: Nova Luka na rečnoj tački na 1 111km, kao i „Stara Luka“ na rečnoj tački na 1 116km na desnoj rečnoj obali. Dužina pristaništa je 572m, sa maksimalnim prijemom do 5 plovila. 100% je u vlasništvu „Železare Smederevo DOO“. Teret se sastoji od opšteg tereta, uglavnom od gvozdene rude, koncetrata, koksa, hlanog i vrućeg čelika za valjanje i gotovih proizvoda od gvožđa.

Luka Beograd
Luka na reci Dunav, nalazi se na rečnoj tački na 1 168km na desnoj rečnoj obali. Površina basena je 11 hektara sa dubinom od 4m. Dužina funkcionalne obale je 940m, sa maksimalnim prijemom do 8 plovila. 100% je u vlasništvu komapanije „Worldfine Co.” iz Luksemburga. Teret se sastoji od opšteg tereta i rasutog tereta. Opšti teret se sastoji od otpadnog gvožđa, papira i drugih materijala. Rasuti teret se sastoji od proizvoda od gvožđa, uglja i fosfata. Kapaciteti skladišta su 200 000m2 zatvorenog skladišta i 600 000m2 otvorenog skladišta. 

Luka Apatin

Luka na reci Dunav, njena lokacija je planirana na rečnoj tački na 1 399km na levoj rečnoj obali. Postoji nekoliko varijanti njenog razvoja. Ukupna površina zemljišta od 30 hektara je dostupna za terminale, skladišta i puteve. Planirana dužina pristaništa je 630m, koja olakšava različite aktivnosti.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.