Ljudi su ključ uspeha svake organizacije – ako želimo da unapredimo poslovanje, moramo više ulagati u ljude – bila je glavna poruka na otvaranju druge po redu konferencije Biznis priče, u organizaciji BIT Events-a, u Master hali Novosadskog sajma, kojoj prisustvuje preko 1.500 poslovnih ljudi iz Srbije i regiona.
Vladimir Stanković, autor podkasta Biznis priče, pozdravio je učesnike rečenicom da „biznis polako ulazi u mejnstrim“.
„Umrežavajte se sa novim ljudima – to je glavna stvar koja treba da se ponese sa konferencije“, rekao je Stanković, ocenivši da konferencija „nije uspela ako se ne upozna bar pet osoba koje ranije nismo poznavali“.
Prisutnima su se obratili i gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić i Igor Mirović, predsednik pokrajinske vlade Vojvodine, koji su takođe istakli važnost poznanstava koja se ovde sklapaju.
Božo Janković, osnivač i vlasnik firme „Enterijer Janković“, stavio je fokus na ljude i timove u organizacijama.
„Imajte hrabrosti da se otisnete na inostrano tržište, ne donosite odluke iracionalno u naletu emocija, formirajte timove – jer čovek nikada ne može najbolje odluke donositi sam, a da bismo kreirali i vodili uspešnu kompaniju, potrebni su nam stručni i pametni ljudi“, savetuje Janković.
Menadžerima kompanija koje već posluju, savetuje da idu u korak sa vremenom i da stave veliki akcenat na ljude i njihovo usavršavanje.
„Potreban je stalni rad sa ljudima – stalna regrutacija, obuka, mentorstvo, kao i razumevanje zaposlenih, jer se dobri kadrovi proizvode.“
Isto tako, ističe kako „obrazovanje jeste bitno, ali dobar mentor je još bitniji“, posebno na početku karijere.
O važnosti ljudi u organizaciji govorio je i Uroš Mikić, CEO kompanije „Flow Ninja“, koji se osvrnuo i na poslovanje na način kako to vidi generacija Z. Kroz svoje lično preduzetničko iskustvo, objasnio je da je tim od suštinske važnosti za uspeh organizacije.
„Nemojte biti usamljeni preduzetnik, već okupite ljude oko sebe, jer će oni učiti i raditi sa vama – neka preduzetnički poduhvat bude timski sport.“
Nova generacija preduzetnika koja je tu, generacija Z, traži slobodu, mogućnosti za učenjem, veliku dostupnost informacija, ljude koji će težiti da budu profesionalci u svom poslu – budući da im je potrebno da pronađu svrhu i ispunjenost u svom poslu, smatra Mikić.