Vesti iz zemlje

04.11.2020. 13:21

Saopštenje, Nova ekonomija

Autor: Nova Ekonomija

Počela sa radom Ventu.rs, internet platforma za grupno investiranje

Prva srpska internet platforma za grupno investiranje (crowdinvesting) Ventu.rs počela je sa radom, ovo je zajednički projekat kompanija BDO Srbija i CONDO iz Austrije uz podršku USAID-ovog Projekta saradnje za ekonomski razvoj i Austrijske ...

Ventu

Prva srpska internet platforma za grupno investiranje („crowdinvesting“) Ventu.rs počela je sa radom. U pitanju je zajednički projekat kompanija BDO Srbija i CONDO iz Austrije, uz podršku USAID-ovog Projekta saradnje za ekonomski razvoj i Austrijske razvojne agencije.

Zadatak Ventu.rs je da mala i srednja preduzeća i startape kojima je potreban kapital spoji sa zainteresovanim stranama koje žele da u njih investiraju.

Preko platforme za „crowdinvesting“ građani i firme u Srbiji mogu da ulažu u domaća, lokalna preduzeća, kao i tehnološke startap kompanije koje imaju potencijal za rast. 

Zainteresovane kompanije mogu da se prijave na sajtu Ventu.rs, nakon čega prolaze detaljnu analizu koju sprovode finansijski stručnjaci revizorske kuće BDO Srbija, pravni tim kancelarije „Karanović & Partners“ i marketinški tim Ventu.rs.

Samo one kompanije koje ispune sve kriterijume mogu naći mesto na platformi.

„Na ovaj način Ventu.rs se maksimalno trudi da rizik investicije svede na minimum“, kažu organizatori.

Sa svim investitorima digitalnim putem se potpisuju ugovori o pozajmici u formi subordiniranog zajma, na period od tri ili više godina, uz minimalnu fiksnu kamatnu stopu od 6 odsto godišnje.

Takođe, investitori mogu dobiti i bonus kamatu čiji iznos zavisi od poslovnog uspeha kompanije.

Investitori prema instrukcijama iz sistema svoj novac uplaćuju na namenski račun u Direktnoj Banci, sa kog se u slučaju uspeha kampanje i dostizanja ciljanog iznosa investicije, sredstva prosleđuju kompanij. U slučaju da kampanja ne bude uspešna, novac se vraća investitorima po isteku trajanja kampanje.

„U svetu je ovakav način finansiranja rasta kompanija u ekspanziji, jer mali biznisi često nisu interesantni bankama, pa na ovaj način mogu da dođu do sredstava, ali i da pruže priliku postojećim kupcima-investitorima da učestvuju u njihovom uspehu, kao i da kroz brojne marketinške aktivnosti dođu do novih kupaca i prošire svoje tržište, kaže Luka Pejović, direktor Ventu.rs. 

„Početak rada crowdinvesting platforme je jedan apsolutno pionirski poduhvat za Srbiju koja ima veoma mali broj alternativnih izvora finansiranja i većinski je oslonjena na finansiranje putem banaka“, dodaje Dragana Stanojević, direktor USAID-ovog Projekta saradnje za ekonomski razvoj.

Ona je rekla da mala i srednja preduzeća, naročito mikro-firme i startapi, nemaju dovoljno adekvatne izvore finansiranja, zbog čega se veći deo privrede oslanja na sopstvena sredstva u finansiranju poslovanja, što njihov rad čini usporenijim i vodi ka nekoj vrsti stagnacije. 

Sandra Rodić, direktor Tima za pristup izvorima finansiranja pri USAID-ovom Projektu saradnje za ekonomski razvoj, kaže da kada se govori o izvorima finansiranja koji su privredi dostupni na tržištu, Srbija zaostaje ne samo za zemljama Evropske unije, već i za zemljama zapadnog Balkana.

„Trenutna situacija na našem finansijskom tržištu je takva da ukoliko izuzmemo nisko učeće i lizing, postoji samo 26 komercijalnih banaka. Ne postoje investicione, niti razvojne banke, ne postoje mikrofinansijske institucije, što u velikoj meri ograničava razvoj privrede“, ocenila je Rodić.

Ona dodaje da se u izveštaju o konkurentnosti Svetskog ekonomskog foruma, kada je u pitanju pristup malih i srednjih preduzeća adekvatnim izvorima finansiranja, Srbija nalazi na 82. mestu od 141 zemlje. Kako kaže, od svih evropskih zemalja, samo Albanija i Grčka se nalaze iza Srbije.

„Lansiranje prve crowdinvesting platforme u Srbiji predstavlja značajan pomak na tržištu finansijskih usluga i iskorak ka alternativnom finansiranju kakvo privrednici u razvijenim zemljama već uveliko koriste“, smatra Rodić.

Prva kompanija koja će preko ove platforme prikupljati sredstva za rast je Bubaja d.o.o, koja stoji iza brendova „Zdrawo slatko“ i „RO!“

„Cilj kampanje je da se prikupe sredstva za rast proizvodnje i izlazak na tržište EU, gde već postoji interesovanje za naše proizvode. Uz vašu podršku do tog cilja možemo doći brže i lakše“, kazao je osnivač te firme Veljko Milićević.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.