Vesti iz izdanja Vesti iz zemlje

27.12.2023. 09:15

VISA

Autor: Nova ekonomija

PODRŠKA SREDNJOŠKOLCIMA PREDUZETNICIMA U 2024.

Intervju: VLADIMIR ĐORĐEVIĆ, generalni direktor kompanije Visa u Srbiji

Foto: VISA

Obeležavajući veliki jubilej sa partnerima, Trag fondacijom i Kancelarijom za dualno obrazovanje i Nacionalni okvir kvalifikacija, Visa najavljuje početak programa finansijske i institucionalne podrške najboljim mladim preduzetnicima, što predstavlja zaostavštinu Vise za budućnost

NE logo za pitanje u intervjuu Visa je, kao globalni brend, stigla u Srbiju 1983. godine. Koji su najzanimljiviji detalji tog dolaska?

Ovu priču treba započeti pre tačno četiri decenije kad je Visa debitna kartica stigla u Jugoslaviju. Zapravo, osamdesete treba uzeti za prvu važnu eru u razvoju platnih kartica, zatim kroz devedesete kada je ceo sistem usporio, a onda stižemo do 2000. kada kreće faza potpune ekspanzije platnih kartica, beskontaktnog plaćanja i digitalizacije privrede.

Proteklih 40 godina obeležile su inovacije: prva debitna kartica u Jugoslaviji (1983. godina), oko 5.500 korisnika i 2.400 kompanija u mreži (1986), 11.000 korisnika (1992), prva internet kartica (2003), prva beskontaktna kartica (2007), prva digitalna kartica (2010), prvi mobilni novčanik (2016), prvih milion izdatih kartica u jednoj banci (2017), pokrenuta Nacionalna inicijativa za razvoj i promociju bezgotovinskog plaćanja „Bolji način” (2022).

Ovo su samo neki od momenata koji su obeležili evoluciju platne industrije u Srbiji i koje smatramo važnim prekretnicama u istoriji bezgotovinskih plaćanja na našim prostorima. Međutim, voleo bih da popričamo o budućnosti. Obeležavajući veliki jubilej sa našim partnerima, Trag fondacijom i Kancelarijom za dualno obrazovanje i Nacionalni okvir kvalifikacija, Visa najavljuje početak programa za podršku srednjoškolcima – preduzetnicima za koje je obezbeđeno 40 grantova za razvoj biznis ideja u ukupnom iznosu od 80.000 evra.

Ovaj program će se realizovati u 2024. godini, ima za cilj finansijsku i institucionalnu podršku najboljim mladim preduzetnicima i predstavljaće zaostavštinu Vise za budućnost.

U OBLAST CYBER SIGURNOSTI VISA JE ULOŽILA VIŠE OD DEVET MILIJARDI DOLARA
NE logo za pitanje u intervjuu Koje najnovije inovacije kompanije Visa su već prisutne u Srbiji, a šta nameravate uskoro da uvedete na ovo tržište?

Visa je prva globalna mreža koja je u svoje poslovanje pre 30 godina uvela machine learning za sprečavanje zloupotreba i povećanje nivoa sigurnosti plaćanja. Brojna globalna tehnološka dostignuća Visa kontinuirano realizuje i kod nas, od prve upotrebe AI rešenja do današnjih, najsavremenijih beskontaktnih načina plaćanja.

Od velikog je značaja da u kontinuitetu inoviramo, i to blagovremeno omogućavajući pristup benefitima digitalnog plaćanja, kroz nove i poboljšane proizvode i usluge. Klasične bankarske kartice su decenijama bile glavni oblik elektronskog novca, ali danas sve više postaju digitalne, a plaćanja se obavljaju pomoću pametnih telefona, aplikacija ili nosivih uređaja.

NE logo za pitanje u intervjuu Koje trendove uočavate u ponašanju potrošača kad je reč o bezgotovinskom plaćanju?

Pandemija je zauvek promenila potrošačke navike i uticala na ubrzano prihvatanje novih tehnologija prilikom plaćanja. Više od dve trećine građana Srbije spremno je da transakcije obavlja beskontaktno jer im to donosi brojne pogodnosti, među kojima najviše vrednuju – brzinu, jednostavnost rukovanja i praktičnost.

U isto vreme, gotovo svaki deseti potrošač u našoj državi koristi mobilni telefon za beskontaktna plaćanja, dok je 64 odsto upoznato sa opcijom mobilnog novčanika. Oko 51 odsto korisnika je izrazilo želju da plaća aplikacijama na mobilnim telefonima u budućnosti. U OBLAST CYBER SIGURNOSTI VISA JE ULOŽILA VIŠE OD DEVET MILIJARDI DOLARA

NE logo za pitanje u intervjuu Visa je član nacionalne inicijative za bezgotovinsko plaćanje, sve više malih biznisa je uključeno u program subvencionisanja POS terminala. Na koji način podstaći male biznise da se uključe intenzivnije u digitalnu transformaciju? Kako ih motivisati da prihvate POS opciju, naročito softPOS koji im omogućava prihvatanje kartica putem telefona? Ili da naprave onlajn prodavnicu? Gde vidite vaš prostor za edukaciju i asistenciju?

Prema podacima kojima raspolažemo, postoji sve veće interesovanje za POS program koji je pokrenula Nacionalna inicijativa za bezgotovinsko plaćanje „Bolji način“. Glavni cilj ove inicijative koju sprovodimo sa partnerima je osnaživanje savremenog poslovanja i stvaranje boljih uslova za razvoj i podsticanje svih vidova bezgotovinskog plaćanja.

Mala i srednja preduzeća već su prepoznala značaj i prednosti prihvatanja digitalnih plaćanja, pa su se prijavila za besplatnu instalaciju i korišćenje za skoro 2.000 POS terminala i e-commerce rešenja. Želimo da uvećamo broj prihvatnih mesta za 25.000 lokacija. Ključne prednosti korišćenja softPOS sistema koje mala i srednja preduzeća prepoznaju su pogodnost, dostupnost, bezbednost, mobilnost, što kumulativno dovodi do povećanja prodaje, odnosno uvećanja obima poslovanja.

Kroz ovu inicijativu dajemo konkretnu podršku daljem unapređenju lokalnih preduzetnika i direktno ih uključujemo u tokove digitalizacije. Raspodela dodeljenih POS terminala je ravnomerna u svim delovima Srbije, što je posebno važno za manje razvijene delove zemlje. Polovina uređaja je postavljena i prosečni promet po uređaju na mesečnom nivou je premašio 110.000 dinara. Kao tehnološki platni lider fokusirani ste na žensko preduzetništvo kroz She’s Next inicijativu.

NE logo za pitanje u intervjuu Kakvi su efekti ovog programa, i na koji način u budućnosti planirate da podržite žene preduzetnice?

Presrećni smo kada neki od proizvoda nastalih u okviru „She’s Next“ zajednice prepoznamo na rafovima u prodavnici ili vidimo da ih naši sugrađani koriste. Ovo je posebno važna inicijativa sa ciljem da ženama pruži podršku i inspiraciju za realizaciju preduzetničkih ideja. Rastuća zajednica preduzetnica sada broji preko 10.000 članica, koje pohađaju programe edukacije, razmenjuju iskustva i prisustvuju networking okupljanjima.

Centralni „She’s Next“ događaj je ove godine prvi put sadržao i finansijski konkurs, pa je tri najbolje preduzetničke ideje Visa nagradila grantovima od po 5.000 evra. Uz to, kompanija je obezbedila pomoć pri formiranju 24 onlajn prodavnice za preduzetnice koje će moći da započnu prodaju na internetu. Naš plan je da nastavimo da širimo ovu mrežu, da nastavimo da podržavamo preduzetnice i budemo njihov vetar u leđa.

NE logo za pitanje u intervjuu Koliko su bezbednost i zaštita podataka važno pitanje u vašoj industriji?

Podatak koji najbolje ilustruje našu posvećenost ovoj oblasti je da je u poslednjih nekoliko godina, u oblast cyber sigurnosti, Visa uložila više od devet milijardi dolara za nova tehnološka rešenja. Od toga 500 miliona dolara uloženo je u veštačku inteligenciju (AI) i infrastrukturu podataka, čime je omogućeno pokretanje 100 različitih alata. Cilj ovakvih ulaganja je najsavremenija zaštita korisnika, a samo tokom prošle godine Visa je proaktivno sprečila zloupotrebu 27,1 milijarde dolara.

Naš cilj je da smanjujemo zloupotrebe i sprečavamo ih pre nego što se dogode, čineći kretanje novca sigurnijim i neometanim. Poverenje je suština naše kompanije i inovacija koje sprovodimo. Ostajemo posvećeni tome da omogućimo bezbedno i pouzdano kretanje novca za sve, na bilo kom mestu, danas i sutra.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.