Izgradnju podzemnih garaža u Novom Sadu od početka prate problemi. Oni su kulminirali pucanjem zgrade Skupštine Vojvodine.
Kako podseća organizacija Elokoški front Novi Sad, koja protestuje protiv građevinskih radova na Šodrošu, u Novom Sadu je počela izgradnja dve podzemne garaže, u ulici Modene, kao i kod zgrade Banovine, odnosno Pokrajinske skupštine.
Ugovor o koncesiji za projektovanje, izgradnju, upravljanje i održavanje javnih garaža na teritoriji Novog Sada, na četiri lokacije, zaključen je avgusta 2020. godine.
Sve četiri lokacije su u užem jezgru grada, u zaštićenoj okolini spomenika kulture, podseća novosadska ekološka organizacija.
Za treću podzemnu garažu, kako se dodaje, pretragom Agencije za privredne registre (APR) može da se vidi i da je otvoreno posebno preduzeće (doo).
Ta garaža je planirana na Trgu republike i kako se dodaje, još nije jasno gde će se tačno nalaziti, jer nije urađen regulacioni plan, iako su 2019. izdvojena sredstva za tu izgradnju.
Kako se dodaje, obavezan je i urbanističko arhitektonski konkurs, koji takođe nije urađen, odnosno nije predstavljen javnosti.
Taj deo je kako se podseća, odlukom Vlade Srbije proglašen za prostornu kulturno-istorijsku celinu januara 2008. godine.
O javnim uvidima u planove budućih novosadskih podzemnih garaža pisao je i portal 021.
Kako je izgledao javni uvid za javnu podzemnu garažu kod zgrade Banovine u Novom Sadu, može da se pogleda na SLEDEĆEM LINKU.
O tome šta je predviđeno projektom za javnu garažu Ulici Modene u Novom Sadu, može da se pronađu informacije na OVOM LINKU.
U ČEMU JE ZAPRAVO PROBLEM?
„Imajući u vidu poslovičnu bahatost novosadskih investitora i onih koji im takvo poslovanje omogućavaju, neozbiljnost koja je dovela do situacije sa zgradom Skupštine Vojvodine, bojimo se da bi izgradnjom garaže na Trgu republike bila naneta ogromna i nenadoknadiva šteta mnogim objektima koji su u neposrednom okruženju“, dodaje se u saopštenju.
Ti objekti, kako se napominje, nalaze se u daleko lošijem stanju od zgrade Pokrajinske skupštine i Tanurdžićeve palate.
Napominje se i da je nivo podzemnih voda u tom području izuzetno visok i prisutan u podrumima okolnih zgrada tokom cele godine.
„Iako potrebne, u ovakvoj konstelaciji stvari, garaže su veliki rizik, a svi akteri su dokazali da su apsolutno nesposobni da bilo koji posao urade bez skandala i štetočinstva“, dodaje se u saopštenju.
Kako se napomije, Gradska uprava za urbanizam i građevinske poslove Novog Sada nema internet sajt, niti je taj urbanistički projekat javno dostupan, iako je u vezi sa njim utvrđen javni interes.
„Ako nešto predstavlja javni interes, onda je red da se javnost upozna sa tim. Svakako, pratićemo razvoj situacije u vezi sa garažom kod Trga republike (u Novom Sadu). Ispunjavanje uslova, propisanih mera zaštite su svemir za trenutnu ekipu betondžija.“
Kako se podseća, ugovore o izgradnji podzemnih garaža u Novom Sadu potpisali su gradonačelnik i direktori privrednog društva „Javne garaže“ d.o.o. Novi Sad.
U Novom Sadu nedavno je bilo problema i u vezi sa kanalizacijim, za šta su građani po društvenim mrežama uglavnom okrivljavali takozvani investitorski urbanizam.
Prilikom potpisivanja ugovora o izgradnji javnih podzemnih garaža u Novom Sadu, tadašnji grasdnonačelnik Novog Sada, Miloš Vučević, izjavio je da bi pokrajinska prestonica mogla da ima prvi takav objekat u centru grada za tri do četiri godine.