Srbija

09.11.2022. 09:38

Nova ekonomija

Autor: Čedomir Savković

Polovina taksista tražilo subvencije, koje čekaju i po devet meseci

Foto: Nova ekonomija/Paola Felix Meza

Beogradski taksisti

Srbija

09.11.2022. 09:38

Taksisti za subvencije namenjene kupovini novih automobila mogu da podnesu do kraja decembra 2022. godine, potvrđeno je Strukovnom udruženje taksi preduzetnika SITAB u nadležnom ministarstvu. U tom udruženju kažu i da je zahtev za subvencije podnela polovina taksi prevoznika u Srbiji.

Ministrarstvo građevine, saobraćaja i infrastrukture odgovorilo je Strukovnom udruženju taksi preduzetnika SITAB.

To udruženje je bilo jedno od strana koje je pokrenulo pitanje subvencija za taksi preduzetnike 2018. i 2019. godine, navodi predstavnik SITAB-a Vlado Bulatović.

„Do današnjeg dana obrađen je decembrar 2021. godine“, piše u odgovoru ministarstva koji je SITAB objavio 4. novembra.

Kako Bulatović kaže za Novu ekonomiju, na subvencije za kupovinu novih taksi vozila čeka se i do devet meseci nakon pandemije i poremećaja na tržištu automobila.

„Subvencije su dobar način da se zamene vozila, koja su u proseku stara 15 godina,“, kaže sagovornik Nove ekonomije.

Ipak, naglašava da je tek polovina od 17.500 taksi preduzetnika u Srbiji podnela zahtev za tu vrstu subvencija.

„Mnogi ljudi nemaju 10.000 evra kako bi, uz subvencije koje su osam hiljada evra, nabavili novo vozilo koje košta minimum oko 18.000 hiljada erva. Zamena vozila inače je dobra stvar, pre svega zbog bezbednosti u saobraćaju“, dodaje Bulatović.

On podseća i da se za subvencije zatevi predaju već dve godine, kao i da oni taksisti koji do kraja godine to ne urade očigledno ni ne nameravaju da tim putem dođu do novog automobila.

„Ako neko od taksista još želi subvencije, neka požuri sa prijavom“, navode su SITAB-u.

POSKUPLJENJE TAKSI USLUGA

Kako naglašava Bulatović, SITAB je tražio poskupljenje taksi usluga u Beogradu.

„Zahtev je predat gradonačelniku, očekujemo odgovor, jedan od razloga za taj zahtev je poskupljenje goriva i ostalih troskova prevoza“, navodi naš sagovornik.

Taksisti traže da se cene taksi usluga povećaju za 25 odsto, start bi koštao 300 dinara, u prvoj tarifi pređeni kilometar 100, a u drugoj 130 dinara.

Beograd dobija 500 novih taksista, narednih godina biće ih još više

Kilometar u trećoj tarifi bi poskupeo na 200 dinara, a sat čekanja bi koštao 1.000 dinara.

Oni u zahtevu ističu da su im svi troškovi povećani i da su od Ministasrtva finansija tražili da dobiju 300 litara goriva mesečno bez akcize, kako ne bi morali da poskupljuju, ali da nisu dobili odgovor.

U Beogradu je taksi prevoz poslednji put poskupeo 14. februara ove godine. Cena starta vožnje od tada je 220 dinara, a cena pređeno kilometra u prvoj tarifi je 80 dinara, drugoj 100, trećoj 160. Čekanje po času naplaćuje se 900 dinara.

POŠTOVANJE ZAKONA

„Mi u gradu imamo problem sa sprovođenjem zakona, mi tražimo da se sprovodi Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju“, naglašava sagovornik našeg portala.

Podseća i da nadležni inspektor koji utvrdi nepravilnosti kod nekog taksi prevoznika, odmah može da mu oduzme dozvolu za rad.

„Sve to je rešeno novim zakonom, samo tražimo da se on primenjuje“, rekao je Bulatović.

On skreće pažnju i da je na primer, prevoznik Mr D registrovan za prevoz hrane, ali da mimo zakona obaavlja taksi prevoz.

U skladu sa tim, kako je objasnio Bulatović, traži se inpekcijski nadzor vozača Car Go, koji su se, kako navodi, preregistrovali i zovu se Mr D.

„U Beogradu ima oko 850 njihovih vozila, njima upravljaju lica bez kvalifikacija za taksi vozača i bez osiguranja putnika, obavljajući taksi prevoz najčešće kao dodatnu delatnost“, dodao je Bulatović.

Kako naglašava naš sagovornik, u Beogradu inače ima oko 6.000 taksista.

O poslednjem poskupljenu taksi usluga, Nova ekonomija je već pisala.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.