Srbija

31.07.2024. 09:52

carVertical

Autor: Katarina Pantelić

Polovni automobili: Koji su Srbima omiljeni, a kojima se kilometraža najčešće lažira?

Foto: Pixabay

Srbija

31.07.2024. 09:52

Volkswagen, Opel i Renault su najtraženije marke kada su u pitanju polovni automobili u Srbiji, pokazuje istraživanje kompanije za podatke o automobilima carVertical koja je utvrdila i najčešće proveravane modele automobila u prvoj polovini 2024. godine u zemlji.

U prvoj polovini godine srpski vozači su na platformi carVertical najviše bili zainteresovani za istoriju automobila Volkswagen Golf – 3,4 odsto svih vozila proverenih na platformi, a zatim slede Opel Astra (3,3 odsto), Renault Megane (3,1 odsto), Audi A4 (3,1 odsto) i Volkswagen Passat (3,1 odsto).

U poređenju sa istim periodom 2023. godine, popularnost golfa je opala, jer je pre godinu dana njegov udeo bio 5,9 procenata. Jedini noviteti koji su se ove godine našli u top 10 u Srbiji jesu Citroen C4 i Peugeot 3008.

„Nemački automobili poput audija i folksvagena su popularni među kupcima, jer vozači veoma cene njihovu pouzdanost, ali ih smatraju i delom svog imidža. Pored toga, ljudi koji razmišljaju o kupovini premijum polovnih automobila svesni su njihove bolje preostale vrednosti u odnosu na novija vozila ekonomske klase“, rekao je stručnjak za automobile iz kompanije carVertical Matas Buzelis.

Peugeot 2008 je doživeo najveći skok u popularnosti u Srbiji

Interesovanje za istoriju modela Peugeot 2008 najviše je poraslo u zemlji (+66,3 odsto), a zatim slede Mercedes-Benz GLC (+54,5 odsto), Škoda Kodiaq (+53,5 odsto), Audi Q3 (+46,8 odsto) i Peugeot 3008 (+33,5 odsto).

Rast popularnosti ovih modela je dobra vest za one koji planiraju da ih prodaju. Što je automobil traženiji na sekundarnom tržištu, to je njegova cena stabilnija u pogledu pada vrednosti.

Među svim zemljama koje su učestvovale u istraživanju, u prvoj polovini ove godine najviše je porasla popularnost modela Mini Coupé (+719,1 odsto), Tesla Model 3 (+534 odsto), Tesla Model X (+297,6 odsto), Audi RS7 (+262,2 odsto) i Jaguar E-Pace (+186,6 odsto).

Falsifikovanje kilometraže je češća pojava kod popularnih modela

Popularni modeli su često na meti prevaranata, upozoravaju stručnjaci sa sajta carVertical.

„Tržište je puno automobila sa falsifikovanom kilometražom, što kasnije može doneti brojne probleme novim vlasnicima. Praćenje preporuka proizvođača i pravovremeno održavanje postaje pravi izazov kada nije jasno koliko je vozilo prešlo“, navode oni.

Tokom prvih šest meseci 2024. godine, 10,2 odsto svih golfova proverenih na platformi carVertical u Srbiji imalo je izmenjen čitač kilometara, tako da kupci treba da budu posebno oprezni i izbegnu kupovinu bez provere istorije vozila.

Kilometraža drugih popularnih modela takođe se često falsifikuje: Opel Astra (5,8 odsto), Renault Megane (5,6 odsto), Audi A4 (5,1 odsto) i Volkswagen Passat (4,3 odsto).

Situacija na tržištu polovnih automobila se stabilizuje

Na skoro svim tržištima se nastavljaju stabilizacija i postepeni pad cena polovnih automobila. Ovo sniženje cena je rezultat oporavka tržišta novih automobila, pošto više nema znatnog kašnjenja u proizvodnji automobila kao što je to bio slučaj pre nekoliko godina. S povećanjem proizvodnje novih automobila raste i ponuda polovnih modela na sekundarnom tržištu.

U zemljama gde su uvedene nove pogodnosti za kupovinu električnih automobila, prodaja ovih vozila je porasla, ali je to samo kratkoročan trend. Dugoročno gledano, tržište električnih automobila će verovatno imati problema, jer se neki proizvođači vraćaju proizvodnji klasičnih automobila.

„Kupci koji su najviše želeli električna vozila već ih imaju, dok drugi ili ne vide potrebu za prelaskom na električna vozila jer nemaju gde da ih pune ili ne mogu da ih priušte“, rekao je stručnjak za automobile iz kompanije carVertical Matas Buzelis.

Prema Buzelisu, kupovina polovnih automobila se donekle oporavila, a broj transakcija na glavnim evropskim tržištima u stalnom je porastu u prvom kvartalu ove godine.

Naslovna

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.