
Koliko će nas koštati gas?
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...
Javna nabavka za kupovinu novih 130 zglobnih autobusa na gas koju je raspisao JKP GSP „Beograd“, procenjene vrednosti sedam milijardi dinara je poništena.
Ovakva odluka Republičke komisije za zaštitu prava je usledila nakon zahteva za zaštitu prava ponuđača koje su podnele dve firme, a u kojima je detaljno ukazano o svim nepravilnostima u vezi sa ovim tenderom, nezakonitim radnjama i očiglednom favorizovanju kineskog proizođača autobusa „Higer“, naveo je sindikat Centar u svom saopštenju.
„Sve argumente koje su dve privatne firme iznele, republička komisija je u dokaznom postupku koji je sprovela ocenila kao tačne i da su povrede Zakona o javnim nabavkama takve prirode da se ovim tenderom krše načela ekonomičnosti, obezbeđivanja konkurencije, jednakog položaja svih privrednih subjekata, bez diskriminacije, kao i transparentnosti“, naveli u iz sindikata.
Pored ovog tendera, kako podsećaju, u toku je odlučivanje i o još dva podneta zahteva za zaštitu prava koji se odnosi na nabavku još 170 solo autobusa na gas, gde se takođe radi o favorizovanju istog ponuđača autobusa.
Iz sindikata navode da su tenderi za nabavku novih autobusa u ovoj godili bili „presedan koji se nikada nije dogodio“, da se u sred tendera menja tehnički opis vozila, način finansiranja kupovine novih autobusa i rokovi pet puta odlažu po željama jednog ponuđača.
„Zbog toga će svi građani Beograda i zaposleni u GSP „Beograd“ trpeti što novi autobusi neće pristići do kraja ove godine kako je prvobitno planirano, dok je GSP u međuvremenu, po želji gradonačelnika Beograda, jedan broj svojih autobusa donirao lokalnim samoupravama u Srbiji. Nabavka novih vozila za GSP uvek je dobra vest za sve Beograđane i zaposlene u najvećem gradskom prevozniku, ali ne ukoliko se nabavka sprovodi tako da je tender samo paravan za korupciju i izvlačenje novca građana preko GSP-a, a da se u stvari kupuju niskobudžetni autobusi po cenama znatno većim od tržišne“ dodaje se u saopštenju.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...

Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...

Sindikat pančevačke Rafinerije zatražio je obraćanje generalnog direktora NIS-a, a upitao je i kadrovsku službu ima li strategiju u vezi sa statusom zaposlenih. Kako saznajemo, zaposleni traže informacije u ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE
Nedostaje podatak koja su dva privatna dobavljača nezadovoljna, šta su oni nudili, kakve su bile cene, mogu li uopšte da isporuče 300 autobusa….
Ostaje nejasno i na osnovu čega je Higer niskobudžetan, a ti drugi koji se ne pojavljuju nisu.
Ovako izgleda kao da je tekst napisan tendenciozno protiv gradske vlasti što vam, svakako, nije bio cilj.
Bilo bi lepo da izvršite predložene dopune teksta radi objektivnog informisanja i poštovanja načela transparentnosti.
Ovako izgleda providno.