Srbija

06.08.2025. 15:58

Saopštenje

Autor: Nova Ekonomija

Poništena nabavka 130 zglobnih autobusa na gas za GSP

Foto: Nova ekonomija

Srbija

06.08.2025. 15:58

Javna nabavka za kupovinu novih 130 zglobnih autobusa na gas koju je raspisao JKP GSP „Beograd“, procenjene vrednosti sedam milijardi dinara je poništena.

Ovakva odluka Republičke komisije za zaštitu prava je usledila nakon zahteva za zaštitu prava ponuđača koje su podnele dve firme, a u kojima je detaljno ukazano o svim nepravilnostima u vezi sa ovim tenderom, nezakonitim radnjama i očiglednom favorizovanju kineskog proizođača autobusa „Higer“, naveo je sindikat Centar u svom saopštenju.

„Sve argumente koje su dve privatne firme iznele, republička komisija je u dokaznom postupku koji je sprovela ocenila kao tačne i da su povrede Zakona o javnim nabavkama takve prirode da se ovim tenderom krše načela ekonomičnosti, obezbeđivanja konkurencije, jednakog položaja svih privrednih subjekata, bez diskriminacije, kao i transparentnosti“, naveli u iz sindikata.

Pored ovog tendera, kako podsećaju, u toku je odlučivanje i o još dva podneta zahteva za zaštitu prava koji se odnosi na nabavku još 170 solo autobusa na gas, gde se takođe radi o favorizovanju istog ponuđača autobusa.

Iz sindikata navode da su tenderi za nabavku novih autobusa u ovoj godili bili „presedan koji se nikada nije dogodio“, da se u sred tendera menja tehnički opis vozila, način finansiranja kupovine novih autobusa i rokovi pet puta odlažu po željama jednog ponuđača.

„Zbog toga će svi građani Beograda i zaposleni u GSP „Beograd“ trpeti što novi autobusi neće pristići do kraja ove godine kako je prvobitno planirano, dok je GSP u međuvremenu, po želji gradonačelnika Beograda, jedan broj svojih autobusa donirao lokalnim samoupravama u Srbiji. Nabavka novih vozila za GSP uvek je dobra vest za sve Beograđane i zaposlene u najvećem gradskom prevozniku, ali ne ukoliko se nabavka sprovodi tako da je tender samo paravan za korupciju i izvlačenje novca građana preko GSP-a, a da se u stvari kupuju niskobudžetni autobusi po cenama znatno većim od tržišne“ dodaje se u saopštenju.

Nova ekonomija otkriva: Kako je investitor falsifikovanim papirima dobio dozvolu za malu hidroelektranu na Ratajskoj reci

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Nedostaje podatak koja su dva privatna dobavljača nezadovoljna, šta su oni nudili, kakve su bile cene, mogu li uopšte da isporuče 300 autobusa….
    Ostaje nejasno i na osnovu čega je Higer niskobudžetan, a ti drugi koji se ne pojavljuju nisu.
    Ovako izgleda kao da je tekst napisan tendenciozno protiv gradske vlasti što vam, svakako, nije bio cilj.
    Bilo bi lepo da izvršite predložene dopune teksta radi objektivnog informisanja i poštovanja načela transparentnosti.
    Ovako izgleda providno.

Ostavite odgovor na Ime Odustani od odgovora

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.