U okviru inicijative „Učinimo svaki medij vidljivim“, Asocijacija medija poziva sve medije da se odazovu anketi tokom juna i jula, sa ciljem kreiranja jedinstvene baze podataka o gledanosti, slušanosti, tiražu i posetama portalima.
U saopštenju ističu da inicijativa „ima cilj povećanje transparentnosti i dostupnosti svih medija, oglašivačima, konkursnim komisijama domaćim i međunarodnim donatorima.“
„Zbog nedostataka pouzdanih mehanizama za prikupljanje i verifikaciju podataka o medijskom tržištu i publici, samo 21 odsto medija učestvuje u zvaničnim istraživanjima Ipsosa, Gemiusa i Nielsena, dok ostali koriste nepouzdane podatke“, navodi se u saopštenju.
Asocijacija medija, dodaje da je „uz podršku Ministarstva informisanja i telekomunikacija, razvila je platformu pravameramedija.rs, koja objedinjuje sve medije iz Registra medija (APR).“
Oni pozivaju sve medije da se odazovu anketi radi kreiranja jedinstvene baze.
„Ukoliko medij nije zvanično oditovan, potrebno je da dostavi podatke i objašnjenja o relevantnosti svojih informacija za oglašivače“, ističe se u saopštenju.
Takođe, radi se na ažuriranju studije „Prava mera medija“ iz 2017, čiji je cilj mapiranje evidencije i baze podataka o medijima u regionu i ostatku Evrope.
„Bez jasne slike o publici, mediji ne mogu da budu prepoznatljivi ni za oglašivače, za javnost u celini“, ističu.