Srbija

15.01.2016. 17:55

Alo!

Autor: Nova Ekonomija

Postoje li u Srbiji prava sniženja?

Srbija

15.01.2016. 17:55

Pažnju kupaca ovih dana najviše privlače izlozi sa velikim natpisima ‘sniženje’, ‘rasprodaja’, ‘popust 50 odsto’. Neretko ćete videti i izloge na kojima je istaknut raspon popusta, od 20 do 70 odsto. 
To je najčešće zamka za naivne potrošače, jer su na popustu od 70 odsto samo dva, tri artikla, dok je cena ostalih snižena znatno manje.
Iz organizacija potrošača poručuju da kod nas prava sniženja i ne postoje i da su sve to zapravo lažne rasprodaje, jer ako ste ikada bili u inostranstvu, znate da na sniženjima možete kupiti odeću i za pet evra, dok u Srbiji to teško da ćete naći.
– Prvi problem je što su marže naših trgovaca daleko veće nego u inostranstvu, pa naših i evropskih 20 odsto nije isto. Drugi problem je mala konkurencija, jer kada bi postojali veliki lanci koji bi spustili cene, samim tim bi i pridobili kupce, pa bi i ostali uradili isto – kaže za „Alo!“ Petar Bogosavljević iz Pokreta potrošača.
Na sniženjima u Srbiji najčešće se nalaze pocepana odeća i obuća, odeća i obuća iz prošlih sezona, roba koju ionako niko nije kupovao i rasparena odeća – donji deo u jednom broju, a gornji u drugom, ali nije retko ni da trgovci povećaju cene pre same rasprodaje.
– Kada je počela zimska sezona, dopao mi se kaput, koji je tada koštao 12.000. dinara. Odlučila sam da sačekam sniženje. Međutim, bez obzira na to što je izlog bio izlepljen natpisima „50 odsto popusta”, kaput je koštao 10.000, jer je preko cene od 12.000 bila prelepljena cena od 20.000 – kaže za „Alo!“ Jelena Matić (38).
Čest problem rasprodaja u Srbiji su i male količine proizvoda koji se nude na akciji i koje se rasprodaju vrlo brzo, međutim, trgovci i dalje reklamiraju popust, iako od te robe u prodavnici ne postoji nijedan primerak.
– Lažno reklamiranje je zakonom zabranjeno i smatra se obmanom potrošača. Jedna od najčešćih prevara je pogrešna informacija o tome koliko je stvarno sniženje. U Srbiji ne postoje sezonska sniženja, zakon ih kao takve ne poznaje, a time se ljudi dovode u zabludu. Postoji samo podsticajna prodaja u vidu raznoraznih akcijskih sniženja, gde je nekoliko artikala na sniženju. Međutim, i tu ima zloupotrebe – kaže za „Alo!“ Goran Papović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

Popust od 70 odsto otkriva mnogo

Ako vidite natpis na kojem piše „-70%”, precrtajte tu prodavnicu sa svoje liste za šoping. Takvi popusti otkrivaju da je preduzeće loše vođeno i da je prodavnica vrlo verovatno previše naplaćivala artikal od početka, kaže Mark Elvud, koji je napisao knjigu „Groznica popusta: Kako kupovati u sniženom svetu“. 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.