Preduzeća koja bi da se bave poslovima protivpožarne zaštite od ove godine, prema novom pravilniku, moraju da se akredituju.
To znači da pored veoma strogih uslova, koji se odnose na prostor, alate i kadrove, koje moraju da ispune, imaju obavezu i da podnesu zahtev za akreditaciju pred Akreditacionim telom Srbije.
Cilj Ministarstva unjutrašnjih poslova bio je da time poveća odgovornost poslodavaca kada je reč o protivpožarnoj zaštiti, čak su uvedene i oštrije kaznene mere za one koji ne poštuju propise.
S druge strane, obaveza akreditacije, koja se propisuje pravilnikom, nameće nove troškove privredi, kažu u Uniji poslodavaca. Osim toga, nije u skladu sa zakonom, koji jasno govori da je akreditacija dobrovoljna.
Aleksandra Kovačević iz Unije poslodavaca kaže da je zakonom utvrđeno da akreditacija može da se propiše samo posebnim zakonom (o zaštiti požara, u ovom slučaju), dakle nikako pravilnikom.
Ona navodi da će iz godine u godinu poslodavci morati da obnavljaju akreditaciju.
„Izlazak jednog proverivača košta 48 hiljada, plus dokumentacija koja mora da se prikupi, to je negde oko 150.000 dinara, tako da se nameću trajni troškovi nepotrebno“, kaže Kovačević.