Domaći prevoznici pozdravljaju mere vlade koje će platiti plate vozačima i zamrzavanje kredita na tri meseca, ali kažu da bez reprograma kredita neće moći da opstanu.
Kako se navodi na sajtu RTS, kamionski i autobuski prevoz u Evropi trenutno radi sa 20 odsto kapaciteta.
Robe za prevoz nema jer fabrike ne rade, a autobusi su zbog opasnosti od širenja pandemije ostali bez putnika.
Ono što radi, jeste javni prevoz čiji je kapacitet sveden na deset do 15 odsto.
Sve to proizvelo je ogromne gubitke merene destinama milijardi evra, a ako se države članice uskoro ne dogovore o kvoti pomoći, mnogi prevoznici moraće da likividiraju svoje kompanije do kraja maja.
Za sada prevoznicima od kojih se puno očekuje da prevezu humanitarnu pomoć i medicinsku opremu niko nije eksplicitno ponudio pomoć. Rešenja se tek predlažu, a pomoć ide od direktne u novcu, kao što je to u Skandinaviji, do bonova za porez koji se obećavaju u Italiji i Španiji.
Pomoć ide od 400 do 1.800 evra po voznoj jedinici na mesečnom nivou jer to je neka realnost misle stručnjaci EU. Međutim, Udruženje prevoznika Evrope smatra da svima treba dati istu pomoć i da to treba da dođe iz fondova Evropske unije.