Vesti iz zemlje

13.03.2021. 17:36

Ball packaging

Autor: Nova Ekonomija

Primer uspeha i kvaliteta

Fabrika aluminijumskih limenki za piće Ball korporacija u Beogradu bila je među prvim velikim američkim greenfield investicijama u našoj zemlji. Prošle godine proslavili su 15 godina poslovanja, a impresivni rezultati pokazatelji su ...

Ball Beograd

Fabrika aluminijumskih limenki za piće Ball korporacija u Beogradu bila je među prvim velikim američkim greenfield investicijama u našoj zemlji. Prošle godine proslavili su 15 godina poslovanja, a impresivni rezultati pokazatelji su napornog rada, truda i ulaganja 

„Na protekle godine poslovanja u Srbiji možemo da gledamo sa puno ponosa. Počeli smo kao greendfield investicija sa jednom proizvodnom linijom, da bismo ih danas imali čak tri. Od otvaranja fabrike u Beogradu, Ball je uložio oko 200 miliona evra u proizvodnju, proizveli smo 18 milijardi aluminijumskih limenki za piće koje iz naše fabrike odlaze na više od 20 tržišta u svetu i zaposlili smo 400 ljudi. Beograd je postao i operativni centar za čitav tim Ball EMEA globalnih biznis usluga (GBS)“, istakao je Branislav Savić, direktor fabrike u Beogradu.

Posebno je ponosan na svoje kolege, jer bez njih Ball danas ne bi bio tu gde jeste. „Stalno težimo ličnom i poslovnom razvoju zaposlenih u Ball-u. Prateći konstantan rast i razvoj fabrike svi smo kao jedan učili i danas smo bogatiji ne samo u znanju, već i u prijateljstvu koje smo razvili. Verujemo da je zahvaljujući svemu tome, 15 godina nakon što smo počeli sa radom u Beogradu, više od polovine prvobitno zaposlenih radnika i dalje tu“, naveo je Savić.

15 godina Ball-a u Srbiji

Najveća US greenfield investicija u Srbiji

Od otvaranja uloženo oko 200 miliona evra

Danas zapošljava 400 ljudi

Proizvedeno 18 milijardi limenki 

Pred Ball-om je uzbudljiv period, iako je situacija u celom svetu drugačija u odnosu na onu na koju smo navikli. „Ball korporacija neprekidno investira u proširenje proizvodnih kapaciteta. U Srbiji, zahvaljujući poslovnim rezultatima i značajnom izvozu, veliki smo oslonac izvoznog bilansa zemlje, kao i same državne ekonomije. Razvoj održivih proizvoda, tehnologije i ljudi je u osnovi svih naših planova, što uključuje ekološki, društveni i ekonomski aspekt poslovanja. Ponosni smo na to što smo tokom prethodnih godina u Srbiji postavili snažne temelje na kojima možemo da gradimo naredne uspehe”, zaključuje Branislav Savić.

Prednost za ekologiju

Nikola Narančić, direktor prodaje za jugoistočnu Evropu i Tursku, ističe da aluminijumska limenka za piće, zahvaljujući tome što se beskonačno može reciklirati, ima važnu ulogu u konceptu cirkularne ekonomije. „Sve je veća i glasnija zabrinutost za budućnost naše planete. Zbog toga su ekološke teme sve aktuelnije i prisutnije u svakom segmentu života. Tako, kada pominjemo ambalažu za piće, uviđamo da sve veći broj i potrošača i proizvođača razmišlja o prednostima koje ona ima po ekologiju.  Aluminijum je metal koji se potpuno može reciklirati, bezbroj puta, bez gubitka kvaliteta, zahvaljujući čemu je  aluminijumska limenka za piće najviše reciklirana  ambalaža na svetu. U Evropi se trenutno reciklira 76% upotrebljenih aluminijumskih limenki za piće, i taj procenta raste “, kaže Nikola.

Danas, aluminijumska limenka, čija je dodatna prednost to što može poslužiti kao savršeno platno za vizuale i poruke kupaca, postaje omiljeno pakovanje i potrošača i kod kupaca u svetu, što je slučaj i u Srbiji. Iza toga stoji predan rad Ball-ovog tima. 

Ponosni na limenku za piće, zato što:

je pravi primer cirkularne ekonomije

se može beskonačno reciklirati bez gubitka kvaliteta

je najrecikliranija ambalaža za piće na svetu

je nesalomiva

savršeno čuva proizvod od uticaja vazduha i svetla

„Aluminijumska limenka za piće je pakovanje koje beleži konstantan rast upotrebe. Iza rekordnih brojki prodaje stoje znanje, timski rad i poverenje kupaca. Potrošači su kod nas uvek voleli limenke za piće, iako pre dolaska Ball-a nisu bile toliko dostupne na tržištu Srbije. Tada, pre nekoliko decenija, bile su retka roba, klinci su ih sakupljali i čuvali. Ball je počeo da proizvodi aluminijumske limenke za piće u Beogradu, što je dovelo do istovremenog  razvoja tražnje i kapaciteta za punjenje. Taj paralelni razvoj je doveo do toga da limenka postane omiljena vrsta pakovanja, i brendova i potrošača. Sada u zemlji postoji već desetak punionica, a naša proizvodnja u Ball-u je vremenom rasla, prateći rast tržišta koji i dalje traje. Počeli smo sa jednom proizvodnom linijom, 2011. smo kapacitete proširili na dve proizvodne linije, a od 2019. limenke pravimo na tri linije“, objašnjava Nikola Narančić.

Nova kategorija pića u limenci

Tim Ball-a u Beogradu ima blizak, partnerski odnos sa svojim kupcima, zahvaljujući čemu uspešno odgovaraju na sve trendove i potrebe potrošača. 

Posvećeni održivosti, prvi na delu

Ball fabrika u Beogradu je prva fabrika kod nas koja kompletnu proizvodnju realizuje uz pomoć 100% obnovljivih izvora energije. Ovakav vid proizvodnje uveden je istovremeno u sve Ball fabrike u Evropi. 

Ball je prvi  proizvođač limenki za piće čiji je plan o klimatskim promenama odobrila inicijativa „Naučno zasnovani ciljevi“, čija je namera da ograniči globalno zagrevanje na 1.5°C.

U 2020, Ball je postao prvi proizvođač limenki za piće na svetu koji je dobio ASI sertifikat, što potvrđuje najviše etičke i ekološke standarde u pogledu nabavke i upravljanja aluminijumom koji koriste za proizvodnju svojih limenki.

„Stalne inovacije doprinele su tome da limenka za piće postane najpoželjnija ambalaža, ne samo na tržištu Srbije već i u svetu. U limenkama odavno možete kupiti sokove, potom su se pojavile nove kategorije poput kafa, čajeva, piva, vina ili koktela. Globalni trendovi, koji će tek stići na naše tržište, jesu pića sa niskim procentom šećera, alkoholna Hard Seltzers pića, spoj gazirane vode, alkohola i voća, funkcionalni napici, voda u limenci, negazirana i mineralna, kao i voda obogaćena ukusima. Kod nas ti trendovi još uvek nisu prisutni. Očekujemo da se i na policama naših prodavnica u narednom periodu nađe sve više novih kategorija i proizvoda u limenci“, rekao je Narančić.  

U osnovi svih Ball-ovih svakodnevnih operacija je neprekidna posvećenost održivoj budućnosti, zahvaljujući čemu je korporacija prepoznata kao lider u etičkim standardima i odgovornosti prema životnoj sredini. Sve to, uz sjajan tim zaposlenih, globalno i lokalno, garant su da će Ball u Srbiji nastaviti da niže uspehe.

Revolucija u reciklaži se širi na sport i zabavu
U 2020, Ball korporacija i Kroenke Sports & Entertainment uspostavili su saradnju zahvaljujući kojoj Ball postaje partner u održivosti najvećih sportskih borilišta. U gradu u kojem je sedište kompanije, u Denveru, arena u kojoj nastupa NBA tim Denver Nagets, sada nosi ime Ball arena. Saradnja se odnosi i na stadion Emirates, londonskog premijerligaša Arsenala, kao i sa stadion SoFi u Los Anđelesu, na kojem igra NFL tim LA Rams. Na svakoj lokaciji, Ball i Kroenke Sports & Entertainment će raditi na promociji održivih pakovanja i reciklaže. Ball je posvećen misiji da reciklaža bude jednostavan, svakodnevni izbor za sve potrošače.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.