Srbija

26.03.2018. 16:05

B92

Autor: Nova Ekonomija

PUPS: Četiri puta veći budžetski podsticaji pozitivno utiče na obnovu sela

Srbija

26.03.2018. 16:05

PUPS je ocenio da će četiri puta veći budžetski podsticaji za osnivanje novih i podsticaj postojećim zadrugama pozitivno uticati na opstanak i obnovu sela.

Za tu svrhu je, kako podsećaju, obezbeđeno 825 miliona dinara.

„Zadrugarstvo u Srbiji je i razvijano krajem 19. veka, prvenstveno u oblasti poljoprivrede, kada je prosečan broj dece bio troje ili četvoro po jednom bračnom paru, i kada su takozvane proširene porodice, sa višegeneracijskim članstvom, imale motivaciju i predispozicije da se odlučuju za rađanje više dece“, navodi se u saopštenju PUPS-a.

Dodaje se da će se „razvojem modernog zadrugarstva stvoriti uslovi, materijalni i nematerijalni, da roditelji počnu da razmišljaju i o porodicama sa troje i više dece“.

„Kao glavne razloge za manje rađanje, roditelji navode finansijsku nesigurnost, ali i nedovoljan broj različitih pogodnosti i usluga podrške porodicama sa decom, posebno u selima, izdvajajući, pre svega, (ne)dostupnost vrtića, obrazovnih institucija, dečijih lekara, većeg broja sadržaja iz oblasti kulture i sporta“, podsetio je PUPS.

Ta stranka je istakla da prema zvaničnim statističkim podacima više od polovine dece u Srbiji uzrasta od tri do pet godina nije upisano u vrtiće, a u stalnom je porastu broj samohranih roditelja i jednoroditeljskih porodica.

„Svaka druga porodica u Srbiji ima samo jedno dete, dvoje tek oko 40 odsto, troje oko sedam procenata“, upozorio je PUPS.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.