Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture danas je saopštilo da se u sprovođenju reforme putnog sektora u Srbiji ne razmatra podela preduzeća Putevi Srbije, već je cilj efikasnije poslovanje tog javnog preduzeća i kvalitetnije održavanje putne mreže.
To ministarstvo, kako je navedeno, vodi reformu putnog sektora, a u procesu pripreme koncepta reforme, pored izabranog konsultanta, kompanije Dilojt, i Svetske banke, učestvuju i Putevi Srbije i Koridori Srbije.
„Međunarodni monetarni fond (MMF) nije učesnik ovog procesa, niti se sa ovom institucijom o ovoj reformi pregovara, već se predstavnici MMF-a o njegovim rezultatima obaveštavaju u okviru redovnih kvartalnih sastanaka“, ističe se u saopštenju povodom pisanja medija da je MMF pedložio da se Putevi Srbije podele u tri firme.
Po navodima Ministarstva, jedinstvena struktura Puteva Srbije reformom se ne dovodi u pitanje, niti se planira bilo kakva podela ili osnivanje novih, zasebnih preduzeća.
„Cilj reformisanja Puteva Srbije u okviru reforme čitavog putnog sektora jeste da se obezbedi efikasnije poslovanje ovog preduzeća, imajući u vidu njegovu vodeću ulogu u održavanju putne mreže, više od 200 kilometara novoizgrađenih auto-puteva i blizu 20 miliona vozila više na auto-putevima u odnosu na pre četiri godine“, piše u saopštenju.
Dodaje se da će Putevi Srbije i posle reforme ostati jedinstveno preduzeće, ali će promena biti u organizacionoj strukturi preduzeća „radi uspostavljanja efikasnijeg načina poslovanja, jasno definisanih obaveza i odgovornosti, sistemskog planiranja aktivnosti i kreiranja uslova za uvodjenje novih modela ugovora za održavanje puteva“.
Reforma putnog sektora, kako je navedeno, pored donošenja novih propisa, među kojima je najvažniji novi Zakon o putevima donet u maju 2018, i reforme Puteva Srbije, obuhvatiće i preduzeća zadužena za izvođenje radova i oblast projektovanja.
Beogradski list Politika je danas objavio da predstavnici Međunarodnog monetarnog fonda (MMF) s Vladom Srbije razgovaraju o reformi Puteva Srbije, a predlog je da se to javno preduzeće podeli na tri celine: jedna od tih firmi bi se bavila auto-putevima, druga regionalnim i lokalnim saobraćajnicama, a treća državnim putevima.