Vesti iz zemlje

13.04.2023. 09:32

Ekapija

Autor: Nova ekonomija

Planira se izgradnja Beogradskog železničkog čvora

Foto: Nova ekonomija/Čedomir Savković

Razvojem Beogradskog železničkog čvora Beograd bi se povezao sa Pančevom, Starom Pazovom i Obrenovcem, a od Batajnice do Ovče BG vozom stizalo bi se za  10 minuta.

Infrastruktura železnice Srbije naručila je izradu tehnološke studije razvoja Beogradskog železničkog čvora, prenela je Ekapija.

Kako se dodaje, potrebno je dati predlog rešenja optimalnog povezivanja budućih stanica sve tri linije metro sistema sa stanicama na javnoj železničkoj infrastrukturi, sa predlogom lokacija zajedničkih stanica presedanja i idejnim rešenjima.

Dat je i primer povezivanja postojeće železničke stanice Beograd Centar i buduće metro stanice Sajam, zatim stajališta Karađorđev Park i metro stanice Karađorđev Park.

Studiju je potrebno izraditi za deo železničke mreže oivičen krajnjim stanicama linija BG voza, odnosno stanicama Mladenovac, Lazarevac, Batajnica i Ovča.

Kako je navedeno u tenderu, studija je neophodna za izradu sve dalje planske i tehničke dokumentacije na području Grada Beograda, a osnovni cilj je uspostavljanje efikasnog šinskog sistema kao dela jedinstvenog sistema prevoza putnika na području grada Beograda:

Veoma dug vremenski period koji je prošao od početka izgradnje novog beogradskog čvora (1974. godine), doveo je do značajnih promena urbanizma grada, broja stanovnika, potreba za prevozom, saobraćajnih tehnologija i ekonomskih aspekata saobraćaja.

Dodaje se i da nejasno definisan status i nadležnosti JKP Metro i voz nije obezbedio ambijent za razvoj podsistema javnog gradskog i prigradskog saobraćaja u Beogradu.

Za pruge u čvoru Beograd, studija će prikazati sadašnji obim prevoza putnika i robe i prognozirati očekivani obim za narednih 20 godina.

U okviru studije daće se i predlog za povezivanje Aerodroma Nikola Tesla i budućeg Nacionalnog stadiona, kao i Obrenovca sa prugama u čvoru.

Ukidanjem pruge u savskom i dunavskom priobalju, transport opasnih materija trenutno se prevozi podzemnom železnicom preko stanice Vukov spomenik.

Stručnjaci su više puta do sada upozoravali da to može da bude opasno, posebno nakon izlivnaja amonijaka kada se pre nekoliko meseci prevrnuo teretni voz u Pirotu.

IŽS: Transport opasnih materija železnicom kroz Beograd je bezbedan

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.