Srbija

31.08.2022. 11:49

Katarina Baletić

Autor: Nova Ekonomija

Raspisan tender za izgradnju biciklističke staze Novi Sad – Futog

Foto: PxHere

Srbija

31.08.2022. 11:49

Novosadska gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije je raspisala tender za izgradnju biciklističke staze od Novog Sada do Futoga. Procenjena vrednost izgradnje je 142,2 miliona dinara, što je oko 1,2 miliona evra.

Nova staza trebalo bi spoji ulicu Sime Matavulja u Novom Sadu i Dunavsku ulicu u Futogu.

Ova deonica spada u dužu biciklističku stazu koja spaja Novi Sad i Begeč.

Deonica Novi Sad – Begeč manjim delom prolazi kroz urbanu zonu Novog Sada dok se najvećim delom, u dužini od oko 23 kilometara kreće po kruni odbrambenog nasipa od Dunava, navodi se u konkursnoj dokumentaciji.

Biciklistička staza od Begeča do Futoga završena je 2019. godine, kako je preneo portal 021.

Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević je još u maju 2019. godine rekao da Uprava za investicije i građevisnko zemljište priprema projektnu dokumentaciju za naredne faze i najavio da sledi spajanje Dunavske ulice u Futogu i Ulice Sime Matavulja u Nvom Sadu.

Tom prilikom je i kazao da bi konačna destinacija ove deonice trebalo da bude Šekspirova ulica na Limanu.

Inovacije na biciklu

Staza deo projekta Euro Velo

Staza je deo jednog od tri koridora evropske mreže Euro Velo koji prolaze kroz Srbiju. Pripada koridoru Euro Velo 6 od Atlantika do Crnog mora.

Euro Velo 6 počinje na obalama Atlantskog okeana u Francuskoj, a zatim, uz obale tri najveće evrospke reke, Loare, Rajne i Dunava, prolazi kroz Švajcarsku, Nemačku, Austriju, Slovačku, Mađarsku, Srbiju, Hrvatsku, Bugarsku, dok u Rumuniji ima cilj na obalama Crnog mora. Dužina ovog koridora je oko 3.650 kilometara.

Dužina ovog koridora kroz Srbiju je 665 kilometara i poznat je dunavska ruta.

Euro Velo je projekat Evropske biciklističke federacije (ECF) kojim se razvija 14 međunarodnih biciklističkih koridora u mrežu koja pokriva čitavu Evropu. Kada bude kompletirana, ukupna dužina će prelaziti 70.000 kilomera, od čega je do sada završeno oko 45.000 kilometara.

Inače, planovi su bili da se kompletan koridor završi do 2020. godine, navodi se u tehičkoj dokumentaciji u javne nabavke.

Građani bi da voze električne automobile, ali ne mogu da ih kupe

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.