Srbija

28.04.2020. 11:32

N1

Autor: Nova Ekonomija

Rešenja za turističke aranžmane: zamensko putovanje i vraćanje novca

Uredba o nerealizovanim turističkim aranžmanima predviđa mogućnost da se u narednih godinu i po dana, odnosno do 31. decembra 2021. godine putniku ponudi zamensko putovanje. Ukoliko se putnik ne odluči za to, agencija je od 1. januara 2022. duž...

Pixabay

Srbija

28.04.2020. 11:32

Uredba o nerealizovanim turističkim aranžmanima predviđa mogućnost da se u narednih godinu i po dana, odnosno do 31. decembra 2021. godine putniku ponudi zamensko putovanje. Ukoliko se putnik ne odluči za to, agencija je od 1. januara 2022. dužna da mu u roku od 14 dana vrati uplaćena sredstva“, objasnila je pomoćnica ministra turizma Renata Pindžo. 

Pindžo kaže da je uredba pripremljena i puštena u proceduru i da očekuje da će biti usvojena u najkraćem roku.

„Odnosi se na sva putovanja zaključno sa 15. martom, obuhvata i putovanja koja su uplaćena u inostranstvu i putovanja koja su trebalo da se organizuju preko agencija u našoj zemlji. Uredba daje pravni okvir za naše agencije, koje su prodavale Srbiju kao turističku destinaciju u smislu pregovora sa njihovim inostranim parnterima. Najveća turistička šteta se očekuje u mesecima koji dolaze“, kaže Pindžo.

Pomoćnica ministra objašnjava da na osnovu podataka koje je ministarstvo prikupilo od pet udruženja agencija reč o 450 hiljada putovanja, a ukoliko se uzmu u obzir i agencije koje nisu članice, onda taj broj ide i do 500 hiljada. 

Turističke agencije traže dodatnu pomoć države

„Nisu ovo idealni uslovi, ovo je jedino, pomalo iznuđeno rešenje, u cilju zaštite putnika i privredne delatnosti. Uredba predviđa mogućnost da se u narednih godinu i po dana,  do 31. decembra 2021. ponudi zamensko putovanje, gde putnik sklapa novi ugovor. Ukoliko se putnik ne odluči za to, agencija je od 1. januara 2022. dužna da mu u roku od 14 dana vrati uplaćena sredsva. Putnik će moći da menja destinaciju, pratiće se epidemiološka situacija, uz doplatu za višu i eventualno vraćanje za nižu cenu. Ovo je mogućnost data putnicima i agencijama da se izađe iz ove situacije. To nije vaučer, to je njihova potvrda, kojom će moći da organizuju novo turističko putovanje“, objasnila je Pindžo.  

Na pitanja šta se dešava ako agencija nestane ili propadne, Pindžo kaže da se sklapa novi ugovor o putovanju i da tada važe sve odredbe zakona i polisa putovanja.

„Važno je da se napravi pravni okvir i da se pokuša minimizirati šteta. Sigurno će mnogi građani koji su štedeli biti u nezavidnoj situaciji, mi smo analizirali našu situaciju i gledali kako su to druge zenmlje pokušale da reše, da bude što manje oštećen putnik“, navela je.  

Govoreći o procenama kolika je šteta naneta turizmu, Pindžo kaže da se podaci prikupljaju svakodnevno i dodaje da je krajem marta Svetska turistička organizacija procenila da će pad biti 30 odsto, da bi sada već predviđali da će to biti 60 odsto.

„Od početka godine je prepolovljen aviosaobraćaj, preko 87 odsto je smanjeno bukiranje karata za naredni period. Kada je reč o Srbiji, mi smo fenomenalno počeli sezonu, beležili smo rast, ovo bi verovatno bila najbolja turistička godina za Srbiju. Mi smo izgubili oko milion i 300 hiljada turista i dva i po do tri miliona noćenja“, navela je.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.