Srbija

11.09.2024. 13:05

Saopštenje

Autor: Nova ekonomija

RGZ na optužbe za netransparentnost odgovora kampanjom „Otvorena vrata katastra“

Foto: Nova ekonomija

Srbija

11.09.2024. 13:05

Republički geodetski zavod (RGZ) otpočeo je kampanju „OTVORENA VRATA KATASTRA“ kao odgovor na optužbe o zatvorenosti službi za katastar i otežanoj komunikaciji sa građanima. U saopštenju se navodi da će korisnici usluga katastra moći da direktno stupe u kontakt sa čelnicima RGZ-a, uz prethodno zakazivanje sastanka. 

„Svaki građanin će moći da sve svoje nedoumice i pitanja u vezi sa svojim predmetom ili nepokretnosti razjasni lično u razgovoru sa rukovodiocima službi za katastar širom Srbije. Time se omogućava da se i oni koji nisu spremni da koriste digitalne usluge RGZ-a osećaju slobodnije da izraze zabrinutost za svoje nepokretnosti“, navodi se u objavi.

Načelnici i rukovodioci svih službi za katastar će, od sada, biti na raspolaganju za prijem građana svakog utorka i četvrtka posle 13 časova, uz prethodno zakazivanje preko Info centra RGZ-a.

Zakazivanje termina se vrši putem telefonskog poziva na broj 0700/500-500, putem elektronske pošte na adresu otvorenavrata@rgz.gov.rs ili putem čet aplikacije Info centra na sajtu RGZ-a www.rgz.gov.rs.

RGZ navodi da je cilj ove kampanje da se građanima dodatno osigura pristup informacijama, transparentnost u radu i efikasno razrešenje nedoumica u vezi sa registracijom njihovih prava nad nepokretnostim.

„Naša posvećenost je uvek bila usmerena ka obezbeđivanju pravne sigurnosti i zaštiti vlasništva, a digitalna transformacija je ključni korak u tom pravcu. Osim toga, naši digitalni servisi su dizajnirani da omoguće pravičan pristup svim građanima, bez obzira na mesto stanovanja ili mogućnost dolaska u službu. Kampanje protiv digitalne komunikacije često dolaze od onih koji žele da održe percepciju da je katastar nepristupačan, te da samo uz njihove ‘veze’ proces može biti ubrzan – što je predrasuda koja se neguje i služi za iznuđivanje para od građana. Kampanja ‘Otvorena vrata katastra’ je odgovor na potrebu za većom transparentnošću, ali i na pokušaje ovih grupa da kroz sopstvene kampanje stvore sliku zatvorenog sistema što je netačno“, zaključuje se u saopštenju.

RGZ kaže da korišćenjem više od 30 njihovih digitalnih usluga, dostupnih 24 sata dnevno, građani mogu pratiti status svog predmeta, podnositi zahteve i dobiti relevantne informacije iz „udobnosti svog doma“.

LAVIRINT U TVRĐAVI

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.