Srbija

07.06.2021. 10:11

Nova ekonomija

Autor: Nova Ekonomija

RTS za reklamiranje daje do 45,5 miliona, novac i za tabloide

Radio televizija Srbije (RTS) platiće reklamiranje svog programa u štampanim medijima i na portalima do 45,5 miliona dinara u narednih godinu dana, pokazuju podaci iz Odluke o dodeli ugovora. Reklame javnog servisa pojaviće se u Gloriji, Sto...

Foto: Flickr - Zeljko Joksimovic

Srbija

07.06.2021. 10:11

Radio televizija Srbije (RTS) platiće reklamiranje svog programa u štampanim medijima i na portalima do 45,5 miliona dinara (sa PDV-om) u narednih godinu dana, pokazuju podaci iz Odluke o dodeli ugovora. Reklame javnog servisa pojaviće se u Gloriji, Storiju, Informeru, Srpskom Telegrafu, Politici, Alou, Mondu i drugim medijima.

Najviše novca otići će firmama Color Media International, Adria Media Group i Ringier Axel Springer.

Rukovodstvo RTS-a je medije u kojima želi da se oglašava biralo na osnovu čitanosti, ciljnih grupa kojima se prezentuju program i informacije RTS-a, ali i na osnovu analiza koje „RTS redovono dovija od agencija za praćenje medija i istraživanja koje RTS radi u okviru svojih delatnosti“, navodi se u obrazloženju.

„To su istraživanja metodom analize sadržaja štampanih medija i internet portala za objektivnu sistematsku kvantitativnu i kvalitativnu analizu saopštenja ali i sekvencu slikovnih poruka. Na osnovu njih se prikupljaju statističkih podaci medijskog izveštavanja o RTS-u.

RTS-U DRŽAVNA SUBVENCIJA OD 105 MILIONA ZA DIGITALIZACIJU ARHIVE

Kako objašnjavaju, zadatak tih analiza je da se utvrdi koliko često se u medijima pojavljuju komentari o RTS-u, ko su pošiljaoci poruka, šta su glavne kritičke primedbe, ko su lica koja se pojavljuju kao predmet kritike, ali i „šta je cilj komentara i koji se značaj pridaje tim komentarima“, a sve to, kako se zaključuje – „u cilju ostvarivanja osnovnih zadataka i uloge RTS-a kao Javnog medijskog servisa Srbije.

Dodak u obrazloženju objašnjava i kako su izabrani tabloidi Informer i Srpski telegraf.

„Na osnovu programski potreba, odlučeno je da se dodaju još dve partije: Informer i Srpski telegraf. Cene njihovih usluga u potpunosti odgovaraju predviđenom budžetu, a u štampanim izdanjima ova dva medija želimo da prezentujemo program i informacije RTS-a.“

Ukupna procenjena vrednost nabavke usluga reklamiranja programa RTS-a u štampanim i onlajn medijima bila je 42 miliona dinara bez PDV-a. 

RTS je sproveo pregovarčki postupak bez objavljivanja poziva, a nabavku podelio na 15 parija. To znači da je za svaku pojedinačnu partiju pozvao direktno firmu za koju je rukovodstvo javnog servisa mislilo da bi moglo da im obezbedi reklamiranje u određenim medijima.

Mediji služe za razračunavanje sa neistomišljenicima (VIDEO)

Koje će to firme biti i nije bilo teško predvideti s obzirom na to da svaka partija sadrži ime medija u kome RTS želi da se reklamira.

RTS je sa većinom izdavača medija sklopio ugovore na iznose koji su višestruko manji od procenjene vrednosti pojedinačne partije. 

Na primer, u okviru partije koja se zove „Reklamiranje programa RTS u štampanom izdanju „Večernje novosti“ i magazinu „TV novosti “ i na Portalu novosti.rs“ RTS je sklopio ugovor vrednosti od 458 hiljada dinara iako su procenili da bi za reklamiranje u ovim medijima platili i do pet miliona dinara. Međutim, u napomeni piše da „ugovor proizvodi pravno dejstvo maksimalno do utroška sredstava za predmetne usluge u iznosu procenjene vrednosti nabavke do 5.000.000 dinara bez PDV-a ali ne duže od godinu dana“.

Država svesna da su TV časovi nepodesni za decu iz specijalnih škola

To može značiti da će RTS u narednih godinu dana dodatno zakupljivati prostor za reklamiranje u Večernjim novostima sve dok ne potroši predviđenih pet miliona bez PDV-a, odnosno ukupno šest miliona sa uračunatim PDV-om.

Isti princip i kod ugovora sa kompanijama Ringier Axel Springer (do 5 miliona bez PDV-a, 6 miliona sa PDV-om), Adria Media Group (do 3,5 miliona bez PDV-a, 4,2 miliona sa PDV-om), Alo media system (do 2 miliona bez PDV-a, 2,4 miliona sa PDV-om), NIP Nedeljnik (2,5 miliona bez PDV-a, 3 miliona sa PDV-om), Publisher koja izdaje Nedeljni ekspres (1,3 miliona bez PDV-a, 1,56 miliona sa PDV-om), Internet Group koja izdaje Telegraf (4,8 miliona bez PDV-a, 5,76 miliona sa PDV-om, Mondo INC (3,5 miliona bez PDV-a, 4,2 miliona sa PDV-om), Insajder tim koji izdaje Informer (2 miliona bez PDV-a, 2,4 miliona sa PDV-om), Media Daily iz Zagreba (100 hiljada, ne obračunava se PDV), Medijska mreža koja izdaje Srpski Telegraf (2 miliona bez PDV-a, 2,4 miliona sa PDV-om).

DIREKTORKA TESLINOG MUZEJA: MOJ PLAN RADA NIJE ZA JAVNOST

Sa firmama NID Color Mediainternational koja izdaje Gloriju, Story i Hello magazin (7,2 miliona sa PDV-om), Color Media Communications (954 hiljada sa PDV-om) i Politika (914 hiljada sa PDV-om) su sklopljeni ugovor bez napomene o mogućem povećavanju vrednosti. 

Podsetimo, RTS je nedavno dobio državnu pomoć od 105 miliona dinara za digitalizaciju svoje arhive, o čemu je Nova ekonomija pisala.

Katarina Baletić

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.