Direktor ruskih železnica najavio je radove na rekonstrukciji srpskih pruga za početak 2014. godine.
Pruge u Srbiji na kojima vozovi postižu tek brzinu iz XIX veka i na čijim pojedinim deonicama voz ne može da se kreće brže od 30 kilometara na čas i na kraju ove 2013. čekaju početak rekonstrukcije.
Početak modernizacije najavljivan je više puta, a u međuvremenu je potpisano nekoliko ankesa Ugovora o rekonstrukciji između srpskih i ruskih železnica.
Novca za deo pruga u Srbiji ima – na raspolaganju je ruski kredit od 800 miliona dolara za modernizaciju oko 400 kilometara pruga i kupovinu 26 ruskih dizel vozova.
Sada Ruske železnice, koje su nosilac poslova i koje zapravo realiizuju ruski kredit, opet najavljuju skori početak radova.
„Tokom poslednjeg zasedanja međuvladine komisije nedavno u Srbiji, srpska strana predala je konačne predloge korekcija ugovora i mi vrlo računamo da će naši rukovodioci moći da završe sva organizaciona pitanja i da će železničari početi rad na rekonstrukciji u Srbiji početkom sledeće godine“, kaže za B92 direktor Ruskih železnica, Vladimir Jakunjin.
Međutim ovo nije prvi put da se najavljuje skori početak radova na prugama u Srbiji. Na potpisivaju ruskog kredita u januaru, na šta se čekalo tri godine, bio je prvi put najavljen početak radova – tada je bivši ministar privrede i finansija Mlađan Dinkić rekao da će izgradnja drugog koloseka pruge Beograd – Pančevo početi već na proleće.
Potom je direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović u aprilu najavio početak radova u junu, a u junu početak u oktobru.
Krovni ugovor između Železnica Srbije i Ruskih železnica potpisan je u maju kada je objavljeno i da je vrednost radova ne 800 već 940 miliona dolara i da je razlika učešće srpske strane.
Direktor ruskih železnica je na pitanje B92 zbog čega, uprkos najavama, rekonstrukcija nije počela odgvorio da su okolnosti bile „čisto birokratske i organizacione prirode“.
„Radi se o projektu koji se realizuje na račun kredita koji Rusija daje Srbiji. Naši državni organi su usaglašavali parametre tog dogovora i parametre ugovora. A što se tiče železničara, naših i vaših, srpskih železničara, koji su sada takođe naši, oni su spremni“, uverava Jakunjin.
Projekat rekonstrukcije srpskih pruga ruske železnice u svom godišnjem izveštaju ističu kao jedan od najvažnijih u inostranstvu.
Međutim, kako su za sledeću godinu u rusiji zamrznute tarife za železnice te se pojavila opasnost da oko 60 hiljda ljudi ostane bez posla, direktor RŽD-a Jakunjin je nedavno izajavio da bi u slučaju smanjenja polsa u Rusiji, ruski železničari mogli biti prebačeni na inostrana gradilišta kao što je Srbija.
Kakvi retardi, ne mogu da verujem.Pa u zemlji od 7miliona vam 24000 zahteva stigne i vi se čudite ???