
Koliko će nas koštati gas?
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...
Najuspešnije gejming kompanije, njih 15, u 2024. godini prihodovalo je 214 miliona evra, što je za 22 odsto više u odnosu na godinu pre, objavljeno je u godišnjem pregledu razvoja domaće gejming industrije Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA).
Izveštaj je baziran na pregledu stanja gejming industrije u Srbiji tokom 2024. godine, ali i na njenom razvojnom putu od 2017. do danas.
Iako je sektor i dalje u procesu oporavka od postpandemijske krize, podaci ukazuju na to da je situacija u Srbiji, barem u domenu razvoja igara, povoljnija u odnosu na globalni prosek, navodi SGA.
Prema podacima iz izveštaja, video igre razvijene i u Srbiji preuzete su gotovo 300 miliona puta. Tokom prošle godine objavljene su 44 igre, dok je u razvoju trenutno njih 84. Najviše prihoda i dalje donose mobilne igre.
Što se tiče novih radnih mesta, procenjuje se da će ih u ovoj godini biti otvoreno tek 130 – što je najniži broj dosad. Žene, inače, čine 31 odsto zaposlenih. Takođe, žene vode trećinu timova. Na tržištu je, takođe, aktivno oko 100 studija i timova.
Većina timova, njih 33 odsto, je malo, te se sastoji od jedne do pet osoba. Od šest do 10 osoba čini tim u 29 odsto slučajeva.
Dalje, u 25 odsto slučajeva, zajedno radi od 11 do 20 osoba. Od 21 do 50 osoba čini tim u četiri odsto slučajeva. Na kraju, velikih timova, od 51 do 100 osoba, ima 17 odsto.
Interesantan je podatak da 49 odsto kompanija nema kancelarije samo u Srbiji, već i u inostranstvu, najčešće u SAD i Irskoj.
Procene pokazuju da je tokom 2023. u industriji radilo oko 4.500 profesionalaca – 200 više nego godinu dana ranije.
Ipak, s obzirom na rekordno nizak broj novih pozicija koje se planiraju za 2025, jasno je da je faza ubrzanog rasta završena, a industrija ulazi u period stabilizacije.
U izveštaju se još navodi da većina kompanija i studija proizvodi sopstvene video igre, što znači da su one dovoljno uspešne da obezbede nezavisnost studija, širenje tima i rad na novim projektima.
Glavni razvojni centri su Beograd i Novi Sad, a najzastupljenije oblasti su QA, programiranje i 3D umetnost. Podaci pokazuju i da žene najčešće rade u QA sektoru, poslovnoj podršci (HR, finansije, pravne službe) i na 2D umetnosti i animaciji. Najveći izazov za studije jeste pronalaženje senior programera, kao i stručnjaka za podršku poslovanju.
Među najvećim preprekama za razvoj industrije većini kompanija su i dalje su visoki porezi, nedostatak lokalne podrške za objavu igara na globalnim platformama i nedovoljno efikasne poreske olakšice – a to su problemi koji su, kako je navedeno u izveštaju, prisutni već godinama.
Hrvatska i Srbija: Dvoboj na Balkanu za titulu „gejming šampiona“
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...

Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...

Sindikat pančevačke Rafinerije zatražio je obraćanje generalnog direktora NIS-a, a upitao je i kadrovsku službu ima li strategiju u vezi sa statusom zaposlenih. Kako saznajemo, zaposleni traže informacije u ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE