Samo 66 odsto onlajn prodavnica se zaista nalazi na domenu firme koja je vlasnik prodavnice, dok ostale firme razvijaju svoje poslovanje na tuđim domenima, pokazalo je istraživanje koje je sproveo Registar nacionalnog internet domena Srbije (RNIDS).
Analiza 1.000 veb-prodavnica u Srbiji koju je RNIDS sproveo krajem prošle i početkom ove godine, pokazala je da je u 21,6 odsto slučajeva domen na kom je veb-prodavnica, registrovan na fizičko lice, a ne na firmu.
Od svih domena koji su registrovani na firme, osam odsto domena je registrovano na firmu koja na sajtu nije označena kao vlasnik veb-prodavnice.
Kada je u pitanju poverenje kupaca prema prodavnicama i firmama, pokazalo se 79 odsto kupaca mnogo više veruje preduzećima koja koriste imejl adresu sa vlasittim domenom nego onim koja koriste besplatnu imejl adresu (kao što su na primer gmail.com, yahoo.com i slično).
Tako analize RNIDS-a pokazuju da 87,1 odsto veb-trgovaca u Srbiji koristi imejl adresu na vlastitom domenu.
„Takođe, s obzirom na činjenicu da Gugl u lokalnim pretragama favorizuje sajtove na lokalnim, nacionalnim domenima, a preko 90 odsto veb-prodavnica je usmereno na srpsko tržište, dobro je da se njih 68,9 procenata nalazi na .rs domenu„, navodi se u istraživanju.
Isto tako, prethodno istraživanje je pokazalo da kupci mnogo više, skoro duplo, imaju poverenje u sajtove koji se nalaze na .rs domenu nego ako koriste domen .com.
Prema podacima Narodne banke Srbije tokom 2022. godine u Srbiji je obavljeno više od 42 miliona transakcija na internetu i kupljeno je robe i usluga u vrednosti od 1,2 milijarde evra.
Istraživanje: Ne kupujemo na internetu zbog straha od prevare ili krađe podataka