U Srbiji ima 2.682 domaćih malih i srednjih preduzeća koji barem povremeno izvoze, 382 preduzeća mogu se smatrati MSP „šampionima u nastajanju“, navodi se u Brošuri „Srbija 2030 Vreme je za MSP“ Centara za visoke ekonomske studije (CEVES).
Da bi se ostvario pun potencijal za održivi razvoj zemlje, u Srbiji se mora posvetiti posebna pažnja sektoru malih i srednjih preduzeća (MSP), piše u Brošuri koja je predstavljena na panel diskusiji u Privrednoj komori Srbije (PKS) Vreme je za MSP, koju su zajedno organizovali CEVES i PKS.
POLA SRBIJE RADI U SKRIVENIM ŠAMPIONIMA
„Tehnološki razvoj i rast produktivnosti domaće privrede ubuduće je moguć samo kroz razvoj MSP, bilo širenjem tehnoloških znanja od stranih direktnih investicija ka MSP i njihovim povezivanjem u kojem vodeća mali i srednja preduzeća pouznata kao „skriveni šampioni“, mogu da nastave da rastu i razvijaju se“, navodi se u Brošuri.
Mala i srednja preduzeća (MSP) su nosioci najvećeg dela domaće privrede, čine 60 odsto dodate vrednosti, 66 odsto zaposlenosti i učestvuju sa 45 odsto u ukupnom izvozu.
Strah od krize blokira potrošnju