Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić juče je najavio ukidanje trolejbusa, jer, kako navodi, „koče razvoj grada“. Kao zamenu za ova vozila grad Beograd će preći na električna vozila.
Trenutno u Beogradu saobraća šest linija trolejbusa, 19, 22, 28, 29, 40 i 41, od kako je pre nekoliko godina linija 21 „privremeno“ zamenjena autobusom. Trolejbusi se u Srbiji koriste od 1947. godine.
Već nekoliko godina se razgovara o trolejbusima, a najavljivana je i nabavka novih vozila.
Gradsko saobraćajno preduzeće Beograd raspisalo je tender za kupovinu 80 novih trolejbusa 2022. godine, a GSP je vrednost nabavke procenio na 5,5 milijardi dinara (oko 47 miliona evra), o čemu je Nova ekonomija već pisala.
Nakon toga, u novembru, 2023. godine, Šapić je rekao da je „ideja da svake godine radimo nove nabavke dok ne dođemo do 100 tramvaja, da takođe „uđemo” u nabavku novih trolejbusa, a što se tiče autobusa da što pre u potpunosti oporavimo naš ceo vozni park“, piše u zvaničnom saopštenju grada Beograda.
Danas je, međutim, gradonačelnik saopštio da „smatra da trolejbuska infrastruktura i mreža koči razvoj grada, da nam ne omogućava da menjamo linije u skladu sa razvojem glava, te da će se gradu obezbediti mogućnost da pređe na električna vozila“, prenosi Nova.
Pored toga, Šapić je saopštio da će biti kupljeni ili novi trolejbusi ili autobusi, a da će o tome odlučivati Skupština grada. Takođe je najavio spajanje autobuske i železničke stanice na Novom Beogradu, kao i izgradnju novog kružnog toka na Bulevaru vojvode Mišića na pravcu od Sajma ka Savskoj, odnosno Gazeli.
Kolaps u saobraćaju zbog snega – Lasta ne vozi, sindikati krive Šapića