Gradonačelnik Beogarad Aleksandar Šapić izjavio je danas da je će se za subvencije za besplatan javni gradski prevoz od 1. januara naredne godine iz budžeta grada izdvajati par desetina miliona evra više nego do sada.
„Videćemo koliko je će to biti, jer se svakog meseca to menjalo, zato što je veliki broj ljudi sa mesečnih karata prešao na SMS“, rekao je Šapić novinarima, dodavši da bi sve trebalo da bude jasnije dva do tri meseca nakon što plaćanje karata u vozilima javnog gradskog prevoza bude ukinuto.
Dodao je da je odluka o besplatnom javnom prevozu u paketu socijalnih mera koje grad sprovodi, podsetivši da se za niz kapitalnih, socijalnih mera koje je gradska uprava do sada uvela iz budžeta izdvaja više od 250 miliona evra.
„Subvencija je i do sada na javni prevoz bila ogromna“, rekao je Šapić i podsetio je da je cena javnog prevoza na početku njegovog mandata smanjena više od 30 odsto, u pojedinim slučajevima i do 50 odsto, uz istovremeno povećanje naplate i broja onih koji plaćaju, ali je nominalno priliv novca bio manji, jer je procenat niže cene bio daleko veći.
On je istakao i da je odluka o besplatnom prevozu „čista politička odluka u cilju odgovorne socijalne politike“.
Naveo je da će morati da se smanje izdaci za neke druge namene, kao što je to bio slučaj poslednje dve godine, a da Beograđani to ne osete.
„U toku je najveća reforma javnog prevoza u Beogradu. U toku 2025. u prevozu neće biti nijedno vozilo starije od dve godine, osim 100 kineskih autobus koje je naručila prethodna gradska uprava i to su ti koje ćemo jedine da prefarbamo, ostale kupujemo nove“, kazao je gradonačelnik.
On je istakao i da će do kraja njegovog madata javni gradski prevoz biti oporavljen, odnosno da će svi autobusi i tramvaji biti novi, navodeći i da je blizu donošenja odluke da se trolejbusi zamene, po njemu efikasnijim i ekološki prihvatljivim električnim vozilima, koja će omogućiti veću fleksibilnost u praćenju saobraćajne dinamike grada i potreba za izmenom trasa.
„Govore raspašće se sve. Nemaju oni pojma. Možda, a možda i neće. Hajde da sačekamo. Ako se sve raspadne, mene će da smene, pa će da vrate na staro, a ako se ne raspadne praviće se svi mrtvi, kao da se to desilo samo od sebe i kao da je tako bilo oduvek“, kazao je Šapić.
Gradonačelnik je pojedine navode u javnosti, da osnovanje Beogradske službe bezbednosti predstavlja osnivanje paravojnih formacija, ocenio kao „budalaštine“.
„Niko ne osniva nikakve paravojne formacije. To je autsorsovana usluga video nadzora ljudi koji se time profesionalno bave. Želja nam je da rasteretimo policiju, a da se ljudi istovremeno osećaju bezbednije“, kazao je on.
Šapić je ponovio da pripadnici Beogradske službe bezbednosti neće imati ovlašćenja policije, već će raditi u skladu sa zakononskim ovlašćenjima koje privatno obezbeđenje inače ima, a koje je angažovao grad.
Dodao je da je ideja je da u komunalno-bezbednosnim stanicama pipadnici obezbeđenja budu zajedno sa pripadnicima komunalne milicije Beli.
„Grad Beograd nema sekretarijat za bezbednost i ko da obezbeđuje bilo šta u gradu ako ne privatno obezbeđenje. Ovlašćeno, koje ima sve sertifikate, koje radi u ime grada, angažovao ga je grad“, kazao je on.
Prema njegovim rečima, ideja je da u toku dana to obezbeđenje budu više oko škola i vrtića, a u toku većeri patroliraju po naseljima i u slučaju nečeg sumnjivog obeveste policiju.
„Mi želimo da podignemo bezbednost u Beogradu u skladu sa zakonom i da u toku dana, pored tehničke podrške kroz video nadzor, imamo i fizičku podršku, da pomognu Belima“, kazao je Šapić.
Dodao je da se u toku zime očekuje završetak instaliranja video-nadzora u svim školama, u proseku sa po 25 kamera po školi, a da bi na proleće trebalo da počena instaliranje i u vrtićima.
Na pitanje koliko će ljudi biti angažovano na trenu, odnosno koliko njih će patrolirati, ona je kazao da se još uvek ne zna, jer je projekat u toku, ali da se očekuje da u patrolama bude oko 50 vozila.
Stručnjaci tvrde da će Šapićev „besplatan“ prevoz da nas košta skuplje nego dosadašnje karte