Vesti iz zemlje

20.02.2014. 10:28

24 sata

Autor: Nova Ekonomija

Šest trikova prodavaca koji nas navode da trošimo više

Akcije 1+1 gratis, na kojima kupci mogu da uštede dva dinara i natpisi iza kojih se kriju mala sniženja, samo su neki od trikova proizvođača i trgovaca.

Na ovakvim akcijama neretko kupac nema uštedu ili je ona zanemarljiva. Često i u izloge radnji odeće i obuće stave natpis da je na snazi popust od 70 odsto, ali ćete se namučiti dok nađete artikal koji je baš toliko snižen. A možda ga i nećete pronaći.

Jedna od sve češćih navlakuša je i to što trgovci na rafu napišu jednu cenu, a na kasi obračunaju drugu. Računaju na to da kupci koji kupe veliki broj artikala i ne mogu da uoče razliku. Evo nekoliko najčešćih trikova s kojima se potrošači susreću: 

Manja težina, ista cena 

Pritisnuti krizom, domaći proizvođači preuzeli su od iskusnijih kolega iz sveta već dobro oprobani recept, pa su preko noći čaše pavlake sa 200 mililitara smanjene na 180, čokolade sa 100 grama na 80, a lakše su i paste za zube, šamponi i dezodoransi. Težina je manja, a cena je ostala ista. 

Superpopust od 99 para 

Trgovci često kupce mame natpisima „Finalna akcija”, „Veliko sniženje“, „Supercena“, „Povoljno“ i slično. Međutim, pored proizvoda mora da stoji i pređašnja cena. Građani često zbog sitnih slova ne primete da je razlika između stare i nove cene ponekad svega 99 para. 

„1+1 gratis“ ili „3 za 2” 

Iako je naizgled reč o vrlo primamljivoj ponudi „3 za 2”, „5 za 3” i slične akcije, često su pokušaji trgovaca da se reše robe koja im se slabo prodaje ili kojoj ističe rok trajanja. Osim toga, često se ispostavi da u stvari uštedimo 20 odsto, a ne da zaista dobijamo jedan proizvod gratis. 

Cene ,99 

Stručnjaci objašnjavaju da smo kulturološki uslovljeni tako da broj 99 povezujemo s popustima. Budući da brojeve čitamo sleva nadesno cenu od 999,99 dinara naš mozak shvata kao iznos od 999 a ne 1.000. Ovo je jedan od najstarijih trikova, ali i dalje radi posao. 

Manja gramaža 

Na prethodno zapakovanim proizvodima ponekad je napisana nešto veća gramaža od stvarne. Udruženjima za zaštitu potrošača javljali su se građani koji su kupili viršle na kojima piše 162 grama, ali je preko toga zalepljena etiketa na kojoj piše 180 grama. 

Izmešane cene 

Roba sa sniženim cenama često stoji pored sličnih proizvoda s punom cenom. Tako je WC sanitar s mirisom borovine na sniženju, dok isto pakovanje s mirisom limuna, nije. Kupce često na kasi sačeka iznenađenje, jer se popust odnosio samo na jednu vrstu istog proizvoda.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.