Srbija

22.03.2023. 09:18

Nova ekonomija

Autor: Nova ekonomija

Sindikat „Srbija Kargo“ traži objašnjenje situacije u preduzeću

Srbija Kargo Foto: Srđan Popović/Wikimedia

Srbija

22.03.2023. 09:18

Sindikat Srbija Kargo uputio je preduzeću „Srbija Kargo a.d“ zahtev sa više pitanja, tražeći objašnjenje situacije u tom akcionarskom društvu koje se bavi železničkim transportom robe.

Odgovori na pitanja su potrebni kako bi se zaposlenima objasnila situacija u „Srbija Kargo a.d“, a sindikat navodi i da očekuje „hitan odgovor, kako tenzije među zaposlenima ne bi narasle i eskalirale, do izražavanja nezadovoljstva putem štrajka“.

Neka od pitanja koja je sindikat postavio, a u koje je Nova ekonomija imala uvid, su:

  • Da li je tačno, da je od ukupno 16 VEKTRON lokomotiva, samo 5 ispravnih za saobraćaj?
  • Da li je tačno da je samo 16 elektro lokomotiva ispravno za saobraćaj?
  • Da li je tačno da je samo 5 dizel lokomotiva iz zakupa, od ukupno šest – Slovenačkih Železnica, serije 664 u saobraćaju?

Dopis samom preduzeću Srbija Kargo a.d je upućen sredinom februara, a nakon izostanka odgovora, prosleđen je i Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastukture.

Sindikat najavljuje i da će dopis proslediti i premijerki Ani Brnabić i predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću.

Predsednik sindikata Srbija Kargo Zoran Dašić objasnio je za Novu ekonomiju da su odgovore na pitanja zatražili ui putem zahteva za pristup informacijama od javnog značaja, zbog „ćutanja“ prethodnih instanci.

„Kao poslednja opcija nam ostaje štrajk, jer ne želimo da urušavaju ionako lošu situaciju u preduzeću“, dodao je Dašić.

Sindikat je postavio i pitanja: 

  • Da li je tačno da su samo četiti manevarke u saobraćaju, da će broj vagona ispravnih za saobraćaj (spasti do kraja 2023 godine) na 600?
  • Da li je tačno da krediti za koje je garant Srbija (petnaest miliona evra i četrdeset i tri miliona evra) nisu iskorišćeni, odnosno iz 2022. godine su prebačeni u 2023. godinu, i zašto?
  • Da li je tačno da je ‘Srbija Кargo’ a.d. sklopio ugovor sa privatnim operaterom RTL, u periodu od 02. decembra 2022. godine do 31. decembra 2022. godine, gde smo im davali naše lokomotive za prevoz njihovih vozova, a naši vozovi su čekali i time smo povećali zadržavanje kola tj. RIV najamninu?
  • Da li je tačno, da je određen Кonsultant, koji će odlučivati o daljoj sudbini „Srbija Кargo a.d,“ odnosno, da li će biti otpuštanja zaposlenih, zbog neracionalnog poslovanja?
  • Da li se našlo rešenje za učestale krađe delova sa naših lokomotiva u Depou – Makiš?

Ko vozi ovaj voz

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.