Sindikalne organizacije u Železnicama Srbije ne dele mišljenje ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorane Mihajlović da je u tom preduzeću višak od 2.500 do 3.000 zaposlenih. Sindikalni lideri pak idu korak dalje i tvrde ne samo da viškova uopšte nema, već da čak u pojedinim službama ima i manjka zaposlenih.
„Definitivno je da u izvršnim službama Železnica viškova zaposlenih nema, u njima dominiraju starije kolege i postoji opasnost da u dogledno vreme, zbog nedostatka priliva mlade radne snage, ta služba počne da kuburi sa kadrovima. Drugim rečima, kada je reč o izvršnim službama, postoji manjak zaposlenih“, kaže Dragan Ranđelović, predsednik Sindikata železničara Srbije.
On ističe da su povodom toga predstavnici svih pet reprezentativnih sindikata u Železnicama Srbije uputili pismo premijeru Aleksandru Vučiću i resornoj ministarki.
„Očekujemo da ćemo biti primljeni na razgovor na kome ćemo premijeru i ministarki izneti naše stavove o tome da viškova zaposlenih, bar kada je reč o izvršnim službama, to jest železničarima, nema. Smatram da bi situacija mogla da se reši tako što bi iz službi gde ima viška zaposlenih oni bili prebačeni u službe gde evidentno postoji manjak. Na taj način ne bi morao da ode niko, sem onih koji ispunjavaju uslove za penziju. U svakom slučaju, naš stav je da viškova nema i insistiraćemo na tome u razgovoru sa nadležnima. Ako oni ostanu pri svom stavu da između 2.500 i 3.000 zaposlenih ipak mora da ode, mi ćemo o tome diskutovati na sindikalnim organima kako bismo zauzeli stav i obavestili javnost o našim daljim koracima“, objašnjava Ranđelović.
U slučaju, dodaje on, da sindikati ne uspeju da sačuvaju sva radna mesta na Železnicama, ono na čemu će kategorički insistirati je da oni koji budu prinuđeni da odu dobiju dostojanstvene otpremnine.
„To znači da očekujemo da otpremnine budu na onom nivou koji je predviđen za javna preduzeća u Srbiji, odnosno sve ispod 400 evra po godini radnog staža za nas je neprihvatljivo“, naglašava naš sagovornik.
I Saša Stanojević, predsednik Sindikata Sloga Železnice Srbije, kaže da u izvršnim službama Železnica nema viškova.
„Odgovorno tvrdim da bi u slučaju da dođe do otpuštanja železničara, to jest ljudi koji rade u izvršnim službama, došlo do ugrožavanja redovnog železničkog saobraćaja u Srbiji. Protiv smo otpuštanja železničara i nadamo se da niko od njih neće izgubiti posao, već da će otići samo oni koji stiču uslove za penziju. U svakom slučaju, sačekaćemo zvaničan stav Vlade o ovom pitanju, nakon čega ćemo zauzeti definitivnu poziciju o kojoj ćemo obavestiti javnost“, kaže Stanojević.
SVE STO BUDE USTEDJENO FINANSIJSKI, TREBA USMJERITI U INDUSTRIJU ORUZJA. TO JE DANAS KAKO SE KAZE IN.