U prvom tromesečju ove godine, putem interneta obavljeno je 9,6 miliona transakcija, koje su plaćene karticama u vrednosti od preko 250 miliona evra, pokazuje Analiza online plaćanja karticama u prvom kvartalu 2022. godine koju je objavila eCommerce Asocijacija Srbije.
U poređenju sa istim periodom prošle godine, trgovina putem interneta u Srbiji, prema poslednjem izveštaju Narodne Banke Srbije (NBS), nastavlja da raste.
Ukupan broj transakcija plaćanja karticom putem interneta u Srbiji u prvom kvartalu 2022. godine je veći za 31,29 odsto na međugodišenjem nivou, dok je vrednost navedenih transakcija ove godine veća za 46,75 odsto u odnosu na isti period 2021. godine.
Prema podacima NBS, u istom periodu je broj dinarskih transakcija obavljenih putem kartice i interneta veći za 26,31 odsto u odnosu na 2021. godinu.
Konkretno, u prvom tromesečju prošle godine vrednost transakcija u dinarima je bila 12,3 milijardi dinara, dok smo u istom periodu ove godine kupili robu putem interneta u dinarskoj valuti u vrednosti od 17,2 milijardi dinara.
U prvom kvartalu 2022. godine, broj transakcija u evrima plaćenih karticom putem interneta je veći za 62 odsto u odnosu na prethodnu godinu.
Što se vrednosti navedenih transakcija tiče, ukoliko uporedimo prvo tromesečje 2021. godine sa istim periodom 2022. godine, dolazimo do zaključka da je ove godine u istom periodu vrednost transakcija veća za 46,75 odsto.
Prosečna vrednost transakcije napravljene putem interneta u valuti dinar u prvom tromesečju 2022. godine iznosi nešto više od 2.500 dinara, što je u poređenju sa istim perodom 2021. godine bolji rezultat za 9 odsto, dok je prosečna vrednost porudžbine u evrima iznosi oko 43 evra.
Broj i vrednost porudžbina putem interneta plaćenih u dinarima je veći od broja i vrednosti porudžbina u svim ostalim valutama zbirno.
Učešće platnih kartica izdatih u Srbiji u transakcijama na domaćim internet prodavnicama je 58,48 odsto, što je pad u poređenju sa prvim tromesečjem prošle godine.
Sa druge strane, što se tiče transakcija na inostranim internet prodavnicama, one učestvuju sa 41,52 odsto i beleže rast u odnosu na prošlu godinu.