Vesti iz zemlje

20.01.2022. 13:53

Nova ekonomija

Autor: Nova Ekonomija

„Šoping molovi nedostižni za male tekstilce“

Foto: Edi

Na domaćem tržištu bolje se prodaje odeća globalnih tekstilnih lanaca, koja je često na donjoj granici kvaliteta po materijalima i po izradi u odnosu na domaću robu, koja je uglavnom proizvedena od prirodnih materijala sa izuzetno dobrom izradom, tvrdi Ljubiša Đorđević, direktor porodične firme Edi iz Niša. 

„U vreme pandemije taj trend je još izražen i šoping molovi su postali opsesija svim potrošačima. Cene zakupa u šoping molovima nedostižne su za male domaće proizvođače, tako su skrajnuti u drugi plan. Pri tome, cena zakupnine za velike strane kompanije je manja po kvadratu od cene koja se nudi malim poizvođačima i trgovcima. Tipičan oblik nelojalne konkurencije“, kaže Đorđević.

Foto: Edi

Domaća tekstilna industrija, prema njegovoj oceni, toliko je u nepovoljnijoj poziciji u odnosu na strane proizvođače i pravo je čudo kako domaći proizvođači opstaju i uspevaju da zadrže postojeći nivo proizvodnje.

Na domaćem tržištu ni dugme ni konac

„Na domaćem tržištu ne može se kupiti ništa od repromaterijala, čak ni dugme, ni konac. Znači sve je uvozna komponenta i mali proizvođači plaćaju repromaterijal skuplje jer više kosta transport po jedinici mere“, kaže direktor ove porodične firme iz Niša koja proizvodi žensku i mušku trikotažu.

Nekad je, kako on napominje, najvažnija preokupacija proizvođača bila da se što bolje opremi proizvodnja, da se uradi što kvalitetniji proizvod. Veliki kapital, velike globalne kompanije diktiraju sve pa i tokove u tekstilnoj industriji. Manji proizvođači mogu uložiti ogroman trud i solidna sredstva u proizvod, ali će na kraju opet biti IN“ ono što veliki igrači plasiraju.

„Nekad je moda stizala posle velikih sajmova u Milanu, Parizu i trajala je do sledeće sezone. Sada se modni trendovi menjaju često i brzo. Mali proizvođači teško i sporo dolaze do materijala koji su u trendu. Potrošači danas traže robu koja je u trendu, jeftina a kvalitet je nevažan, može i reciklirano. Domaći proizvođač ne može napraviti jeftin proizvod“, kaže Đorđević.

Foto: Edi

Sajmovi bi mogli da ožive domaću tekstilnu industriju, smatra on.

RECIKLAŽA TEKSTILA – NEDOSTIŽAN BIZNIS U SRBIJI

„Privredna komora Srbije trebalo bi da se vrati organizovanju sajmova. Sajam je mesto okupljanja, promocije i početak oživljavanja.To bi trebalo da bude početak oživljavanja tekstilne industrije. Ali, trebalo bi da budu u organizaciji Privredne komore a ne nekih udruženja“, kaže direktor ove firme koja postoji od 1993. godine a oslanja se na porodičnu tradiciju od 1965. godine, koja ima 50 zaposlenih, sa kooperantima još oko 100 radnika.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.