U žеlеzničkoj stanici Bačka Topola, postavljanjеm poslеdnjеg dеla šina, spojеn je glavni kolosеk na dеonici brzе prugе od Novog Sada do Budimpеštе.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Goran Vesić najavio je da će brza pruga Novi Sad- Subotica u dužini od 108 kilometara biti puštena u saobraćaj u decembru ove godine, navodi se u saopštenju Ministarstva. Putovanje od Beograda do mađarske granice posle toga bi trebalo da traje samo 75 minuta.
Ministar je na svečanom obeležavanju spajanja koloseka, rekao da će do kraja juna krenuti sertifikacija pruge i da će polovinom septembra početi probne vožnje.
„Pruga će biti završena do kraja tekuće godine, kada sе očekuje njeno puštanje u saobraćaj, i to godinu dana pre ugovorenog roka“, rеkao jе Vesić.
Zamenik generalnog direktora „China State Railway Group CO“ Vang Tongđun, kompanije koja gradi ovu brzu prugu, rekao je da se pruga već testira na brzinе od 200 kilomеtara na čas na deonici od Novog Sada do Vrbasa.
„Ova pruga jе ključan projekat u okviru inicijative ’Pojas i put’. I deonica od Beograda do Novog Sada, puštena u saobraćaj pre dve godine, donela je mnogo koristi građanima, podstakla privredni i društveni razvoj severa Srbije i ostvarila san srpskog naroda o brzoj železnici“, rekao jе Vang.
Srbija je 2019. godine potpisala ugovor o kreditu za modernizaciju i rekonstrukciju mađarsko-srpske železničke veze za deonicu Novi Sad- Kelebija sa kineskom bankom Export-Import.
Na osnovu ugovora za deonicu Novi Sad- Subotica ukupne vrednosti 1,16 milijardi dolara, Srbiji su odobrena sredstva u iznosu od 988,3 miliona dilara, odnosno 85 odsto ukupne vrednosti projekta.
Time je učešće Srbije u ukupnoj vrednosti projekta 15 odsto, odnosno preostalih 174,4 miliona dolara.
Srbija se obavezala da će robu, tehnologije i usluge koje bude nabavljala iz kreditnih sredstava biti kupljene pretežno od Kine.
Period otplate kredita je 180 meseci odnosno 15 godina, sa godišnjom kamatom od dva odsto.
Vozovi bi na ovoj jednokolosečnoj pruzi trebalo da se kreću brzinom do 200 kilometara na sat.
Srbija se zadužuje još 70 miliona evra za prugu Subotica-Horgoš
Pruga nije spojena od Novog Sada do Budimpešte, kako to naslov sugeriše, već do Subotice. Na mađarskoj strani šine još uvek nisu postavljene od mesta Balotaszallas ka Budimpešti, ceo projekat kasni na toj deonici. Poslednja rečenica ovog članka pominje jednokolosečnu prugu, što je verovatno slučajna greška. Čitavom trasom od Beograda do Budimpešte pruga će imati dva koloseka.
Kakva pruga do kakve Budimpeste kad se deo pruge u Madjarskoj jos uvek ne gradi?
Vidim poceli ste kampanju
Да ли се ова траса гради за потребе НАТО пакта?
Pa da su zaista spojeni kao što piše u naslovu, vozovi bi bili sad pušteni, a ne do kraja godine.
Kako vam ime govori Kozoder, idite i derite kozu, ne razumete se vi ni u tekst koji ste pročitali a ni u samu tehnologiju izrade pruge. To što je upravo spojena pruga ne znači da mogu vozovi odmah da krenu i da počne eksploatacija. Zamisli molim te prvo mora da se testira. Pročitali ste lepo da se trenutno testira pruga od Novog Sada do Vrbasa. Znači ostali deo pruge a to je skoro 2/3 trase tek treba da se testira. I to pod uslovom da kontaktna mreža uradjena takodje do kraja trase. Ali prepostavimo da jeste. Znaci ostatak trase tek treba da se testira kad završe testiranje od NS do Vrbasa. Zatim sigurno stanice u svim gradovima se još dovršavaju. Vozovi koji ce funkcionisati na ovoj relaciji su kineski. Kupljene su 5 kompozicija. Prva je tek stigla u Srbiju. I ti vozovi treba da se testiraju takodje. Kao sto most nije gotov kad se spoji nego predstoji postavljanje izolacije, asfaltiranje, postavljanje ograde, obelezavanje kolovoza, postavljanje rasvete, pa samo testiranje mosta opterećenjem itd.
Srbija se zadužila napravila to sto su planirali al džaba kad Kinezi ne mogu da rade u Mađarskoj jer ne rade po evropskim standardima.Tako džaba smo se nadali da će mo uskoro videti Budimpeštu