Jedna od najpoznatijih platformi za striming muzike Spotifaj (Spotify) je od danas dostupna u Srbiji, Hrvatskoj i na još 11 tržišta, prenosi portal Netokracija.
Time se ta globalno popularna platforma proširila na ukupno 92 tržišta, a na to se odlučila nakon snažnog rasta tokom pandemije korona virusa.
Spotifaj je dostupan i besplatno, a uz pretplatu na Spotifaj Premium korisnici će dobiti verziju sa boljim kvalitetom zvuka i bez reklama, mesečna pretplata kreće od 580 dinara.
Širenje Spotifaja na nove države može se povezati sa poslovnim planom kompanije, koja dostupnost ovog servisa omogućava u fazama, pa tako Srbija i Hrvatska pripadaju širem istočnom bloku, s obzirom na to da će Spotifaj sledeće nedelje biti dostupan i u Rusiji.
Prema statistici Spotifaj mesečno aktivno koristi čak 286 miliona ljudi, od kojih 130 miliona koristi premium usluge koje ovaj servis nudi.
Spotifaj drži oko 36 odsto globalnog striming tržišta sa svojom bazom od 50 miliona muzičkih numera.
Dolazak Spotifaja u Srbiju mogao bi da promeni sliku tržišta striminga muzike. Jedan od razloga zašto bi ovaj servis na lokalnom nivou mogao vremenom da postane najpopularniji jeste i to što nudi opciju slušanja podkasta.
Podkast kao format u poslednje vreme doživljava ogromnu popularnost i sve je više rasprostranjeniji kako u Srbiji, tako i u regionu, a Spotifaj će sada nuditi podkaste uz muziku i na taj način će korisnicima sve biti na jednom mestu.
Najveći konkurent Spotifaju će biti Dizer (Deezer), koji je na sprskom tržištu prisutan poslednjih sedam godina i za to vreme je stekao poverenje i veliki broj korisnika.
Spotifaj je platforma iz Švedske koja je lansirana 2008. godine i koja je krajem prošle godine prestigla Epl (Apple) kao predvodnik tržišta slušanja muzike.